Rustdag
18 juli 2023 - Fuissé, Frankrijk
Goedemorgen!
Gisteravond waren er veel vliegjes en 🦟, benauwd weer is! Ondanks dat hebben we heerlijk geslapen.
Om half 9 kregen we op twee grote dienbladen huisgemaakte ontbijt, versgebakken broodjes, jam gemaakt met fruit uit de tuin, yoghurt met granula, voor ieder wat wils.
Heerlijk zitten oppeuzelen met zicht op de moestuin.
Elise is vanmorgen niet lekker opgestaan, ze wil liever een beetje rondom het huisje blijven. Onze reisleider had een leuke wandeling door de stad Macon, het ligt ongeveer 10 minuten af van waar we logeren. Auto hebben we geparkeerd, een rustig stad met vele hoge huizen met luiken, prachtige winkels, terrasjes overal. Met Puck erbij, drinken we vrij snel koffie (het liefs met taart) maar helaas geen taart te zien. Een sobere kerk bezocht, prachtig gemeentehuis, lekker rondslenteren.
We lieten ons neervleien op een gezellig druk terras, groene salades, Joost had een broodje met zalm. We gingen weer terug naar Elise, lekker zwemmen in het zwembad. De temperatuur loopt ‘s middags echt op naar 30 graden, broeierig en plakkerig. Met een plons in het zwembad ben je snel weer lekker.
We zitten in een wijnstreek met vele wijnhuizen, we hebben er een bezocht, een leuke ervaring, diverse wijnen mag je proeven, met uiteindelijk het doel om wijn te kopen😉
Door het strakke kofferbeleid van Joost heeft hij er nu profijt van, er kan een doosje wijn mee. Vervolgens zijn we doorgereden naar de stad om een gezellig en feestelijk drankje te doen met een heerlijk Frans borrelplankje.
’s Avonds hebben we nog heerlijk gezwommen, de wind is hier gaan liggen, een afkoeling van het zwembad is verrukkelijk! Iedereen ging zijn eigen programma bekijken, Puck en ik speelde nog een potje rummicub. Rond 23 uur ging het licht uit!
Morgen rijden we rond 9 uur weg op naar onze vakantie bestemming…het is een dag rijden, met laden en rustpauze verwachten we om 16 uur aan te komen.
Foto’s
1 Reactie
-
Anneke de Boer:19 juli 2023We krijgen honger van de foto’s met al die lekkere dingen! Ook kunnen we ons niet aan de indruk onttrekken dat met het kofferbeleid ook een beetje voorgesorteerd werd op het bezoek aan zo’n mooi wijngebied….
