Laatste dag New York

6 mei 2023 - New York (jfk Airport), New York, Verenigde Staten

Vanmorgen gingen om 8 uur ontbijten. We lagen allemaal weer om 22 uur op één oor te slapen. Puck en ik worden er niet echt wakker van maar Elise en Joost vinden het veel geluid/politie/brandweer ‘s nachts.

We deden de gordijnen open … strakblauwe lucht… dat hadden we nodig voor onze fietstocht door Central Park.

Joost reserveerde online 4 fietsen om 9.30 uur. Even op de metro en 10 minuten later waren we al bij de fietsenverhuur.

4 mooie Trek fietsen met een stalen mandje (alleen voor de mama), het was kleine 5 minuten fietsen op de Bike line, ligt los van de auto’s toen waren we al in het Central Park. Alles mag maar één richting op in het park, hardlopen, fietsers, wielrenners, elektrische steps, skate boards, de koetsen met paarden. Het hele park ademt natuur en sporten uit, tennisbanen, honkbalvelden, put veld (golf), fontein om te flaneren. We hadden heerlijk weer, we hebben het rond gefietst!
We hadden een gouden tip gekregen voor de koekjes winkel en daar zijn we geweest! Wat een heerlijkheid!
Het was alweer tijd om de fietsen retour te brengen. Op naar een broodje voor de lunch, deze hebben we opgegeten op de rooftochten van het hotel. We mochten de kamer tot 13 uur gebruiken, dat was echt wel fijn!

We nemen de metro tot aan het laatste station en dan stap je over op de Air bus, het is ingewikkeld met je metro kaartje en dan een upgrade erop te zetten naar Airbus. Maar goed, Joost laat zich niet snel vangen. Het ging heel voorspoedig! De rit met Airbus was heel leuk, bovengronds met zicht op de grote luchthaven en de skyline van New York. We vertrekken om 18.30 uur.

We hebben gemiddeld per dag: 18.000 stappen gezet, 150 foto’s gemaakt, wel ergens 15 kwartier of langer moeten wachten, alle kleding is gebruikt, donuts gegeten, om 22 uur naar bed!

Het was een heerlijke week in een veelzijdige wereldstad met vriendelijke en geduldige mensen!

Bedankt voor het lezen en de gezellige berichtjes, bye bye uit New York!!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Tante Corry:
    7 mei 2023
    Ben deze week goed bezig gehouden met behalve jullie leuke verhalen en foto's ook die van de familie van hiernaast. die zijn nu ook onderweg naar huis en komen in de namiddag terug. Peter heeft n.l. z'n 60 ste verjaardag gevierd in Im Weissen Ro'ssl am Wolfgangsee. Daar was ik ook uitgenodigd maar door omstandigheden ging dat niet door en heb ik 't met de vele apps en foto's moeten doen.
    Ik wens jullie een hele goede terugreis en heel veel groetjes van tante Corry.
  2. BARBARA v.d. BERG:
    31 mei 2023
    Ooo grappig, heb gisteren met m'n nichtje geluncht bij Jo and Juice, heerlijke broodjes!