Reisdag Swellendam

9 mei 2024 - Swellendam, Zuid-Afrika

Na een nacht goed slapen, hadden we een lekker ontbijt op het terras. De avond ervoor waren we de enige gasten en voor afgelopen nacht waren de kamers volgeboekt. Leuk gesproken met onze gastheer en zijn vrouw, ze hebben ons nog wat tips gegeven voor onze verdere reis..heel gesprek over de politiek, werk in Zuid Afrika…het was tijd om onze weg te vervolgen…richting Swellendam.

Je kan twee verschillende route kiezen, we vervolgen onze weg op de N2 of Route 62  (deze is vernoemd naar Route 66 in Amerika). Qua reistijd maakt het niet veel uit…we hebben gekozen voor Route 62, opnieuw een “rechte eenbaansweg” , goed geasfalteerd maar het uitzicht is wissels, we rijden vanuit de bergen in verte naar bergen dichtbij. De borden kan je hier makkelijk lezen, drupkelder, mosselbaay. Onze eerste koffiestop was bij een wijnboer Krans te Gacalutzdorp, even een rondje gelopen door de kale wijnranken maar zo uitgestrekt tegen de bergen aangelegen. Kopje koffie en thee op het terras..

We vervolgen de weg langs de plaatsen Ladismith, Barrydale, Suurbraak omgegeven door uitgestrekte land met groen, bergen, je rijdt heel vaak alleen op de weg. Onze lunch stop zou zijn Ronnie (sex) shop, Joost had dit gelezen, deze man was een leuk bedrijf begonnen, restaurant en verkoop activiteiten en zijn vrienden hebben voor de gein sex ertussen gezet. Het hele restaurant hangt vol met bh’s, onderbroeken noem maar op, hij heeft een heel buitenterras waar we een drankje en een tosti hebben gegeten.

De weg gingen we verder door een 14 km bergpas, korte bochten door de schitterende bergen, groen, terracotta kleuren. Genieten van het natuurschoon.

De laatste kilometers gaan in, onze laatste overnachting in Swellendam, een guesthouse met restaurant. De kok en zijn vrouw koken zelf en ze hebben 6 kamers voor gasten met een mooi zwembad. De reisleider heeft zichzelf overtroffen met dit adres, de reisgenoot heeft echt geluk! We zitten heerlijk in de tuin aan de rooibos thee met zelfgemaakte koekjes.

We laten ons vanavond verwennen, we hoeven niet te rijden!

1. Peter Jansen(opa):
    9 mei 2024
    Mooie rit en een geweldig slot,fijne dag!
  2. Anneke de Boer:
    9 mei 2024
    Jullie hebben aardig wat kilometers achter de rug als ik de kaart zo bekijk en grappig al die bekend voorkomende namen. Het zit er bijna op, goede reis terug naar Kaapstad en een gezellige terugvlucht met Barbara U.

Jouw reactie