Plettenburg bay verkenning

6 mei 2024 - Plettenberg Bay, Zuid-Afrika

Na een heerlijke lange nacht werden we rond 8 uur wakker, gisteravond hadden we nog een spelletje rummicub gedaan boven de bierbrouwerij, gezellige ruimte met zicht op de entree en de brouwerij. We vinden allebei de plek superleuk!

Vanmorgen hadden we ontbijt aan de andere kant daar waar we gisterenavond hadden gegeten. Gezellige tafels binnen en buiten, we kregen een tafeltje buiten in het zonnetje. Gelukkig vandaag geen ontbijtbuffet….we konden een ontbijt gerecht kiezen van de kaart. Joost ging voor een bowl met yoghurt/fruit en ik ging voor de pancake met aardbeien/blauwe bessen, we kregen een sapje van de dag met koffie en thee. Hartelijke bediening!

We reden een klein stukje 8 minuten richting de baai en de zee, het is strakblauwe lucht! We parkeerde de auto bij de ingang van het Natuurgebied Pletenburg Bay, we gingen de Nike wandeling doen van 5 km rondom de baai. De Tafelberg hadden we al beklommen, erger dan dat kon het niet worden….het pad begon met mooie vlonders en overal uitzichtpunten over de prachtige zee en het duurde niet lang of we zagen zeeleeuwen zwemmen. Zo leuk! We vervolgde onze weg langs de rotspartijen, we moesten lopen tot aan het Witstrand, het werd een pad vol met rotsen, paadjes met modder en ineens doemde een prachtig zandstrand op met aan weerskanten de zee….zo ongekend mooi! Onze wandeling liep een groot deel over het zand en we moesten nog omhoog terug dat was een rotspartij met de zee vlakbij ons (wat met geweld steeds tegen rotsen aansloeg) beetje eng…

Het uitzicht, de zeelucht en strakblauwe lucht was onbeschrijfelijk mooi! We hebben echt genoten van de wandeling, we begonnen om 10:30 uur en we waren om 13:15 uur weer terug bij de auto.

Niet zover hiervan dan was het centrum van Plettenburg bay, onderweg kwam we een leuk market tegen met allemaal eettentjes met een binnentuin. Een dame paste op onze auto terwijl wij zaten te eten. Heerlijk verkoelend drankje met een lichte sushi lunch..

Na de lunch zijn we doorgereden naar het centrum, waar we nog een beetje gesnuffeld hebben. Rond 16 uur zijn we naar onze bierbrouwerij gereden…lekker zitten lezen op ons balkon met het gezellige geroezemoes vanuit het restaurant.

Dezelfde eigenaar heeft een restaurant 300 meter verderop met vis, A fat Fis, de menukaart van onze bierbrouwerij was veel stukken vlees. Vandaag hebben we een lichte maaltijd met vis gegeten, verrukkelijk!

Terugkomend in ons hotel kwam de restaurantmanager ons tegen en vroeg of we nog zin hadden in een slaapmutsje (20 uur :)) we hebben nog een drankje gedaan met een potje rummicub. Morgen rijden we door naar Oudshoorn!

1. Anneke de Boer:
    7 mei 2024