Oudtshoorn

8 mei 2024 - Stellenbosch, Zuid-Afrika

Vanmorgen hadden we om half 9 afgesproken voor het ontbijt. We konden kiezen uit een gekookt of gebakken eitje, ze hebben een buffet met fruit, yoghurt, lekkernijen. Goed verzorgd!

Ons plan voor vandaag is een bezoek aan de struisvogel boerderij, een kleine 10 minuten rijden van ons adres. Highgate Ostrich Show Farm. Bij het aanrijden stonden er velden vol met struisvogels.. we verzamelde bij de entree vandaar daar kregen we een rondleiding van een gids over de verschillende struisvogels, ze zijn dichtbij best leuk maar ook groot. Grote poten, een groot verenpracht met een lange nek. Op de boerderij gebruiken ze alles van het dier, het is moeilijk om ze vanuit het ei tot 1 jaar op te laten groeien. Na een jaar worden ze geslacht, een struisvogel legt elke twee dagen 16 eieren. De eieren zijn enorm groot en sterk.

Ze maken op deze boerderij ook lederen tassen, eieren beschilderen ze, veren gebruiken ze voor boa’s, deze worden verstuurd naar Dubai. We deden een rondje langs de baby struisvogels, in het veld stonden struisvogels die je mocht voeren..Kortom, een geslaagde ochtend.

We gingen een stukje verderop rijden voor een kopje koffie, het plaatsje Rust. Daar aangekomen was het totaal verlaten maar goed, een leuke koffietentje was open, de eigenaar was gitaar aan het spelen, de buurvrouw zat te breien… lekker ontspannend. We zaten onder de veranda, er reden vrachtwagens voorbij met struisvogels erin, de kleine kopjes eruit..

We gingen verder rijden naar het Swartgebergte, dit is een route van 118 km, we hebben de keuze gemaakt een klein stukje te rijden tot aan de waterval. Een prachtige route van plat landschap rijden we de bergen in, krappe wegen met beiden kanten mooie bergen. Het was prachtig, we hebben de waterval bezocht. Je kon mooi parkeren, een stenen pad omhoog en daar was de prachtige waterval!

We zijn naar het guesthouse teruggereden om lekker even ons boek te lezen en te luieren.

Jouw reactie