Zondag: wegbreng en doorreisdag

5 mei 2024 - Plettenberg Bay, Zuid-Afrika

Goedemorgen!

gisteravond kwam het er met bakken uit de hemel zetten, de open haard branden in het restaurant, heerlijk gegeten, gezellig een potje kaarten. We waren allemaal best wel zat van het buitenzijn.

Vanmorgen deden we de gordijnen open hebben de lucht is strakblauw, de zon schijnt. We hebben de koffers in de klep gedaan en we gingen ontbijten, cappuccino, eitjes, scones, vijgen, pannenkoeken, niks is te gek!

We gingen Puck terugbrengen naar Port Elisabeth, kleine anderhalf uur rijden. We hadden met elkaar afgesproken om te stoppen bij Jerrey’s Bay. Puck heeft twee keer in weekend vertoeft, het staat bekend om zijn hoge golven, perfect om te surfen. Er zijn leuke winkeltjes, restaurantje en een prachtige baai. We hebben een stop gemaakt, gezellige sfeer met allemaal surf dudes, overal winkels met surfplanken en koffie tentjes met live muziek. Heerlijk om te zien dat Puck zon in haar element is om te vertellen waar ze geweest waren.

We zijn doorgereden, afscheid genomen van Puck en we zijn omgedraaid en onze reis gaat verder naar Plettenberg Bay. De weg is hier uitstekend, rechte weg N2 waar je 120 km rijdt over goed geasfalteerd wegdek. Het enige waar je op bedacht moet zijn dat er mensen langs de weg lopen, daar schrikken we steeds van..

Rond 16 uur reden we aan bij onze nieuwe logeeradres, Barrington’s small hotel, een bierbrouwerij met 10 hotelkamers. Prachtige tuin met fontein, gezellige muziek en de schoorsteen rookt alweer met heerlijke barbeque luchten. We werden hartelijk ontvangen, een zeer efficiënt ingedeelde kamer met een terras buiten. We blijven hier twee nachten, vanavond eten we beneden in de bierbrouwerij…

wordt vervolgd…

1. Anneke de Boer:
    5 mei 2024
    In mijn onschuld dacht ik dat in de Turtleshop een kameraadje voor Puck haar schildpad gekocht kon worden maar het blijkt een cannabis shop te zijn….Voor mij is het overnachten in een bierbrouwerij een droomlokatie!
  2. Anneke de Boer:
    5 mei 2024
    Het woord surf dude moest ik ook even googelen

Jouw reactie