Bezoek aan Tsitsikamma National Park.

4 mei 2024 - Humansdorp, Zuid-Afrika

Vanmorgen klonk de gezellige stem van Puck uit het bed….of we ook wakker waren.. Puck heeft genoten van de heerlijke douche en geslapen van een roos in het grote bed. Ze heeft de afgelopen weken veel meegemaakt, ze verteld honderduit!

Vanmorgen hadden we een ontbijt in het restaurant in het hoofdgebouw, de apen lopen over de daken, paden en zitten bij het restaurant naar binnen  te koekeloeren. Mooi verzorgd buffet met van alles erop.

vandaag gaan we op pad, naar Tsitsikamma National Park.voor een kano tocht over de zee. We worden om 11 uur verwacht, we kregen eerst ons tenue aangemeten, een helm, reddingsvest en waterschoenen, een waterdichte bag.

we krijgen een korte instructie, we zijn met zijn drieeen op de kano tocht, eerst kanoën je het eerste stuk over de oceaan Strom en dan sla je af Storms River Mouth Suspension Bridge.

Je gaat met je kano onder de brug en vaart langs hele hoge rotspartijen, stilte om je heen, alleen de pedels gaan het water in. Prachtig, het water stroomt langzaam. Halverwege moest de kanoën aan de kant, ze werden verruild voor hele dikke luchtbedden om naar een nog smaller deel te gaan. Het viel niet mee om er elegant erop te komen, je moest zelf met je armen pedelen , prachtig stukje en daar mocht je als je wilde van de rots afspringen, het is 15 meter diep…we zijn daar niet van… We gingen weer terug naar onze kanoën. De prachtige route gingen we terug, het weer werd wel anders. De golven waren op zee iets hoger het was behoorlijk werken om weer goed aan de kant te komen..

Het was een avontuur, we waren toe aan een hapje eten..

Na de lunch hebben we de wandeling gelopen over de brug, een trap met eindeloos veel tredes naar boven, met een fantastisch uitzicht als een beloning!

Het weer veranderde naar een drup in de lucht, uiteindelijk kregen we een forse regenbui, de temperatuur is gezakt naar 18 graden.

Vanavond hebben we gegeten in het restaurant, we gaan vroeg met de kippies op stok.

Tot morgen,

1. Peter Jansen(opa):
    4 mei 2024
    Mooie foto’s en een ongerepte natuur weinig andere mensen erg rustig en het weer valt ook mee,gezellig met Puck erbij!!
  2. Mam:
    5 mei 2024
    Wat gezellig met Puck erbij!
    Spannend hoor ziet er best wel woest uit.
  3. Anneke de Boer:
    5 mei 2024
    Wat een geweldig avontuur, ik denk dat wij dat niet gedurfd zouden hebben en op die luchtbedden al helemaal niet! De natuur is eveneens adembenemend, heel mooi. Leerzaam voor Puck, eerst de ene kant van het Zuid-Afrikaanse leven zien en nu genieten van de luxere kant.

Jouw reactie