Afscheid Addo park en ophalen Puck weekendje weg!

3 mei 2024 - Humansdorp, Zuid-Afrika

Gisteravond hebben we heerlijk gegeten in ons Guesthouse, het gaat allemaal op zijn Zuid Afrikaans, rustig aan…geen haast..

Heerlijk geslapen zonder muggen…ze hadden een stekker geplaatst speciaal voor de muggen, we hebben er geen een meer gezien! Rond 9 uur gingen we ontbijten, ze maken speciaal iets klaar, een eitje of wentelteefjes…maar het is steeds veel. We hadden gevraagd of we 1 eitje mogen in plaats van drie stuks op een bord. De mensen zijn aardig en gastvrij.

Rond half 11 zijn we op ons gemakje uitgecheckt, we hadden contact met Puck rond half 2 zou ze thuis zijn. Het was bij ons vandaan ( de snelweg) een uurtje rijden. Maar goed wij moesten nog 19 km terug door het National Park, je kan niet harder dan 20 km in verband met de gaten in de weg, overstekende olifanten of aardvarkens. We gingen rustig eraan beginnen onderweg hebben we weer zoveel zebra’s zien, in de verte olifantenroedel, de natuur is hier zo groen en wijds..

We waren mooi op tijd op de snelweg, gas op de pedalen, een kleine tussenstop bij farm voor een wortelcake voor de studenten in het huis en een kleine versnapering voor onderweg. De snelwegen zijn prachtig, we hebben een rechte weg gereden, het gedeelte waar Puck woont is een mooie wijk met goede huizen in een industriële omgeving. Ze kwam ons bij de het hek ophalen samen met Noor. Noor en Sophie zijn namen die in haar verhalen steeds voorbij komen, het is leuk om ze in het echt te ontmoeten. Een grote groep jonge en sociale jongeren kwamen ons vol enthousiasme begroeten, de temperatuur is opgelopen naar 38 graden, iedereen lag bij het zwembad. Puck heeft haar kamer laten zien, we hebben de mama’s gezien die voor de groep zorgt, kookt, schoonmaakt. Voor ons heel leuk om de wereld van Puck in te stappen maar voor Puck een beetje ongemakkelijk.

Koffer stond gepakt…de groep nam afscheid van ons en Puck, we gingen op pad naar The Ferney…170 km rijden..genoeg tijd om bij te kletsen..maar de ogen van Puck gingen toe😍.

We kwamen rond 16 uur aan in een prachtige groene omgeving…vooraan bij de weg werden we aangehouden, de autobanden werden bestraald met verdelgingsmiddelen. Toen mochten we verder rijden… aangekomen in een prachtig park met chalets aan een kloof.

We kregen het laatste chalet in de rij, het uitzicht is waanzinnig en de huisjes zijn van alle gemakken voorzien. Puck ging lekker douchen, Joost en ik hebben een duik genomen in het zwembad. Aan de kloof zit het restaurant, we hebben aan tafel weer heerlijk gegeten, Joost had beef, Puck had springbok vlees, ik had een groenteschotel. In goed gezelschap vol met leuke verhalen, glas wijn ( kinderen drinken beter de wijn dan hun moeder )

Heerlijk om zo weer samen te zijn!

Fijn weekend😘

Jouw reactie