Derde dag New York

3 mei 2023 - New York City, Verenigde Staten

Wij hebben weer een heerlijke nacht erop zitten!! Mama werd niet zo lekker wakker dus we zijn met ze drieën gaan ontbijten en hebben met een to go bag iets lekkers meegenomen.

Na het ontbijt zijn we met de metro naar de high line gegaan dat was vroeger een tram. De mensen daarnaast wonen hebben geklaagd en hebben gezegd, we gaan er iets moois van maken. De gemeente heeft ja gezegd en maar liefst 50 miljoen dollar gegeven. De bewoners hebben een prachtig park van gemaakt met stukke rails er nog in, je loopt over de rails door de stad heen. Als je door het park loopt zie je hele mooie gebouwen maar ook juist hele Amerikaanse gebouwen met een trappetje aan de zijkanten. Het meeste spectaculaire maar ook het gekste was de garage dat er vier auto’s op elkaar staan maar als je de bovenste nodig hebt hoe dat dan gaat dat blijft een raadsel.

Na een hele wandeling zijn we de stad in gegaan en kwamen we bij een spectaculaire Starbucks uit waar je uit tien verschillende bonen kon kiezen. Wij hebben daar heerlijk een kopje koffie gedronken en daarna door naar de market ernaast waar alleen maar verschillende eet tentjes waren.

We gingen terug naar de metro maar toen kwam een heel mooi groot winkelcentrum dus zijn we een kleine pitstop gemaakt. Dit winkelcentrum had vooral duurdere winkels dus papa zat meteen bij de horloges te kijken en Elise bij de tassen. Toen de metro terug genomen en hebben we bij toast gegeten, toast is een winkel waar je alles kan kiezen. Elise en Joost hadden allebei een heerlijk broodje wat uit de oven kwam en Puck nam een Aziat bowl dat hebben wij heerlijk gegeten in een parkje op Broadway.

Na de lunch zijn we door gelopen naar het Bryant park dat is een gezellig park bij de bibliotheek en midden in de stad. Wij zijn naar dat park gegaan om een spelletje te spelen, we begonnen met jenga en Barbara heeft de toren om laten vallen dus toen maar snel een ander spel gaan doen. Uno met hele grote kaarten die je amper vast kon houden daar was Joost als eerste uit. Terug in het hotel hadden we even tijd voor een power napje om daarna naar de shake shack dat is een heel bekend fast food restaurant in Amerika. Een snelle hap voor naar de Yankees te gaan maar een mc Donalds hamburger is er niks bij.

Vanmiddag na een kleine ruk slapen gaat het gelukkig een stuk beter. We gingen 16.15 uur naar een hamburger zaak bij ons op de hoek. Heerlijke verse vleeshamburger met sla en advocado, lekker patat en natuurlijk een serie sauzen Het is allemaal in overtreffende trap.

We gingen met metro naar het stadion Yankee, de wedstrijd start om 19 uur. We waren rond 17.40 uur bij het station, we waren niet de eerste.., Joost had stress van de kaartjes. Hij heeft 4 besteld en betaald maar door een technisch probleem hebben we er drie gekregen. Joost is er al weken mee bezig, de andere kant begreep er ook niks, er zijn 4 plaatsen maar niet in de electrisch Wallet. Vandaag om 12 uur kwam een telefoon, het was gelukt! We konden met zijn vieren😀

Een hele belevenis rondom het stadion, vol verklede mensen, petten en veel politie

Joost heb ik getrakteerd op Yankee pet.., hij kon niet achterblijven. Bij binnenkomst grist Puck de pet van Joost zijn hoofd en rent naar het veld. Er stond een honkballer te signeren en je kon op de foto. Allemaal gelukt met wat vrouwelijke charmes.

We zitten op bovenste ring met goed zicht op het veld. Wat animatie in het stadion, het volkslied werd gespeeld en de wedstrijd gaat beginnen. Keiharde muziek, verlichting, de vegers maken er tussendoor ook steeds een show van. Geweldig om erbij te zijn.

Ook hier wordt er in grote hoeveelheden gegeten, popcorn, hamburgers, frites, oliebollen, enorme grote blikken bier. We zijn met metro teruggegaan, 22:15 uur waren we weer terug.

We rollen ons mandjes in en morgen 9/11 monument.

1. Mam:
    4 mei 2023
    Wat een leuke blog veel gedaan en heerlijk gegeten op
    naar de volgende dag!
  2. Peter Jansen(opa):
    4 mei 2023
    Leuk verhaal veel te zien daar en mooie om te zien hoe ze daar leven en eten.!!😜
  3. Anneke de Boer:
    4 mei 2023
    Wat moet die wedstrijd een belevenis zijn geweest! Niet te vergelijken met ons Pim Mulier Stadion….. Zijn de supporters in Amerika ook zo beschaafd, zoals bij ons, dat er geklapt wordt voor de tegenstanders of is het meer het publiek als bij voetbal?
    De High Line herkenden wij niet op de foto’s. Zoveel mooier geworden. In onze tijd was het vele malen kleiner, wij hebben alleen maar het begin van het project gezien. Wij krijgen steeds meer zin om er naar toe te gaan!
  4. Anneke de Boer:
    4 mei 2023
    Nu begrijp ik pas, na een betere bestudering van de foto’s, waarom Puck die pet meenam. Had de handtekening eerst helemaal niet gezien….