Vijfde dag New York

5 mei 2023 - New York City, Verenigde Staten

Gisteravond waren we gaan eten bij een Mexicaans restaurant, het zat vlakbij. Een hele grote zaak helemaal vol met mensen en heel veel geluiden…

we hadden een tafeltje in een rustig stukje, je kreeg meteen een fles water een kaart met een potlood. Je kon verschillende taco’s, wraps met vullingen bestellen. Grappig concept, gezellig zitten happen.

’s Avonds nog een rondje Time Square gedaan overal is muziek, eettentjes, knipperende lichten, lopende Disney figuren om mee op te foto te gaan.

We hadden afgesproken om vanmorgen (op verzoek van Puck) uit te slapen iets later te ontbijten. Het is echt erg maar om 22 uur gaan de lichten bij de familie Peep. 18.000 stappen zijn weer gezet vandaag.

Vanmorgen was ik om 7 uur wakker, lekker onder de douche, Elise en Joost waren rond half 9 klaar, Puck schoot wakker en ging meteen mee naar het ontbijt. Het was wel drukker maar goed dat drukt de pret niet.

We hebben de metro genomen richting de Brooklyn bridge, je komt met de metro onderaan de brug aan, een hele andere sfeer, gebouwen hebben industriële looks. Een prachtig park waar je aan het water zit en de hele stad overziet!

Het was natuurlijk weer tijd voor koffie, onze reisleider had zijn zinnen gezet op een leuke rooftop maar ja dit ging om 11 uur open (het was 10.50 uur) we moesten even wachten..

uiteindelijk viel de rooftop tegen en aangezien de koffie aan de prijs is wil je natuurlijk wel leuk zitten 😉 We zijn even verderop gelopen en daar kwamen een complete foodhal tegen met heel veel lekkere dingen maar ook koffie to go! Iedereen blij, op naar de wandeling op de Brooklynn bridge.

De zon brak door, jassen gingen uit en de zonnebrillen op. De wandeling duurt 8 minuten maar goed onderweg even een foto maken, overal staan leuke kraampjes waar we toch even gingen kijken. Elise en Joost waren er helemaal klaar mee, die waren doorgelopen en zaten op ons aan het einde van de brug te wachten. Het was echt te gek om zo hoog te lopen met een uitzicht over een stad!

Puck had hoge nood, we gingen op zoek naar een winkeltje voor een broodje en een toilet. We wilde de broodjes lekker opeten in het park, het is mooi weer.

We wilden nog even door Chinatown lopen, overal winkeltjes met Chinese tekens, eetstokjes, eten, eten en nog veel nep tassen, brillen, horloge, parfum..Het was leuk om te zien maar ook om snel weer weg te gaan.

Elise had er genoeg van, ze heeft de metro gepakt richting hotel. Ik wilde heel graag nog even naar de wandeling over de High line. We hebben de metro gepakt en daar kwamen weer boven de grond …..in weer een andere omgeving. Heel rustig veel groen en alles heel relaxed. Een Starbucks met een complete bonen machine in de zaak, hele gave plek! Eerst loop door een winkelcentrum met leuke winkeltjes en dan kom je uit op de High line.

De kilometers gaan we nu wel voelen in de benen…we waren rond 16 uur terug in het hotel, Puck even sporten, Joost en ik lekker even boek lezen, Elise was weer fris en ging zelf even op stap.

Vanavond heeft Joost een verrassing….

1. Anneke de Boer:
    6 mei 2023
    Het blijft verrassend dat New York zo veel kanten heeft, je raakt er niet uitgekeken. Door al jullie foto’s komt het voor ons ook weer dichtbij.
    En nou zijn wij ook benieuwd wat de verrassing van Joost vanavond is!
  2. Peter Jansen(opa):
    6 mei 2023
    Leuke foto’s en gezellig verhaal,HG.pa
  3. Tante Corry:
    6 mei 2023
    Ik heb weer genoten van de reisbeschrijving en mooie foto's .Aimée is met Laurien lang geleden naar New York geweest en net voor corona met Clara. Wat zo grappig is dat de sportieve dingen er niet bij staan maar wel veel dingen op gebied van muziek. Ze gaan ook altijd naar theater en vooral musicals. Altijd moeilijk voor kaartjes maar ze besteld ze dan hier in Nederland. Maar jullie zullen ook nog wel even moeten bijkomen na zo'n drukke week. Voor straks welterusten! T Corry