Woensdag 26 juli 2023

27 juli 2023 - La Ciotat, Frankrijk

Wezen opgestaan met de harde Mistral wind, de Fransen zijn bang voor brand in de bossen, de route langs de kust is afgesloten, er vliegen af en aan blusvliegtuigjes over de zee.

vanmorgen hadden we ontbijt met drie, elke morgen verzint onze gastvrouw weer iets anders, geen dag hetzelfde fruit gehad.

Door de harde wind, is het zeer aangenaam om iets te ondernemen, we hebben eerst een potje tennis gespeeld, daarna richting Cassis gereden (8km), een prachtige aanrij route langs druivenranken, je daalt van hoog naar beneden en dan sta je ineens in eenling dorpje. Van de week waren we er ook geweest, toen was het zo ontzettend druk, geen parkeerplek te vinden. Maar vandaag waren we vroeg en was het prima, het is een populaire plaats!

Een leuke plaatselijke markt met verschillende snuisterijtjes, kleding, worst, kaas in het park. Met een prachtige doorkijk naar de haven. Heerlijk gewandeld langs de gezellige winkeltjes. En weer koffietijd….overal hebt je leuk zicht op de haven.

Een stokbroodje mee voor de lunch, we reden weer terug naar La Ciotat.

Een heerlijke sprong in het zwembad was goed, de wind zorgt er wel voor dat je met kippenvel eruit komt. De wind gaat vanavond liggen en morgen is het rustiger weer.

Iedereen duikt in zijn boek, Puck heeft hem bijna uit en het is heel spannend, Joost begint in een nieuw boek. We komen alledrie tot de conclusie dat we te weinig lezen.

’s Avonds gaan we gezellig naar La Ciotat, een leuk restaurantje aan de haven, een heerlijke salade voor Puck, dorado voor Joost en ik had een camambert met groente/vlees. En een heerlijk ijsje in de vorm van een bloem, we waren zo benieuwd! Puck ziet nieuwe kansen voor het ijs van Tummers..

Kortom, een leuke dag en ‘s avonds hebben we nog even geklets met Elise,

morgen onze laatste hele dag hier dan gaan we richting huis!

1. Anneke de Boer:
    27 juli 2023
    Jullie reisverslag en foto’s inspireren ons tot het maken van plannen. Op de hoogte waar jullie zijn, kennen we we wel het achterland maar de kuststreek niet. Casis ziet er heel aantrekkelijk uit.