Reisdag naar onze eindbestemming La Ciotat

19 juli 2023 - La Ciotat, Frankrijk

Vanmorgen werd ons ontbijt iets later gebracht, onze gastvrouw is hoogzwanger en vergeet van alles (biecht ze zelf op). Heerlijk op ons terras opzitten peuzelen, Joost ging nog even de ramen van Tesla wassen, ik heb nog even duik genomen in het zwembad.

Heerlijk is het, meiden pakken hun koffers zelf in, Joost zet het er op zijn manier er weer in! We zijn weer klaar om te vertrekken, ik ga het natuurlijk niet toegeven maar het kofferbeleid zorgt voor geen stress, het past keurig, ruimte over 😉.

We zwaaien deze streek uit op naar de zee…

Elise pakt de eerste 100 km rijden, op naar het laadpunt, het is goed te doen op de weg! De vrachtwagen rijden aan rechterkant, veel caravans op de middenbaan. Ons eerste laadpunt Salaise sur Saane is , mooie supermarkt erbij voor een lekker broodje en drankje onderweg. 30 minuten later gaan we weer verder, ik pak het volgende stuk rijden. Ik merk toch dat ik minder rij, ik zie overal beren op de weg maar goed na een half uurtje zit er weer aardig in.

Rond het middaguur stopte bij een groot laadstation, Le Pontet genoeg plek om te laden, veel andere auto merken kunnen ook laden op rustige momenten bij de Tesla oplaadstations.

We gaan de laatste anderhalf uur in, we worden het allemaal toch wel zat. De temperatuur waar we in de ochtend meestarten was 25 graden, het is opgelopen naar 39 graden.

Onderweg luisteren we gezellig naar een podcast napleiten, de afspreek lijst van Puck en dan zien we de zee!

We weten meteen de route weer, derde rotonde eraf en omhoog de straat in.
Lorraine en Philip stonden ons op te wachten, een hartelijk welkom!

Een kleine rondleiding en toen eindelijk een welverdiende plons in het zwembad.

1. Peter Jansen(opa):
    20 juli 2023
    Leuk verhaal verslag,heel Europa is het erg warm,hier niet!!!