Zomervakantie 2023

16 juli 2023 - Luxemburg, Luxemburg

Onze reisleider hanteert strenge regels, iedereen mag 1 koffer mee, een gezamenlijke schoenentas en een boekentas. Onze vertrektijd is 7 uur…dat valt toch altijd tegen. Even de ramen dicht, auto’s omzetten, deur op slot, we vertrokken om 7.15 uur. Elise achter het stuur en Joost ernaast, Puck en ik op de achterbank. We hebben de ogen gesloten tot het eerste laadpunt, Van Der Valk Stein Urmond. We waren toe aan een lekker kopje koffie, dat is zo leuk met grote meiden, Puck vindt een cappuccino verrukkelijk, Joost aan de espresso, Elise ging voor een jus o’range. Het hotel zat vol met André Rieu fans…

Om 10 uur vertrokken we met Tessi richting Van der  Valk Arlon.
De tijd vloog voorbij,iedereen zat een beetje te kletsen over van alles en nog wat. Puck maakt altijd voor de vakantie speciaal muzieklijst (wensen van iedereen) om in de auto te beluisteren, allemaal Nederlands talige muziek. Ik hoop morgen op een andere muzieklijst.  Elise heeft even een tukkie gedaan.

Rond 12.15 uur hebben we een laadmoment gedaan, een mooie oplaadterrein met volop laadplekken. Na een korte pauze zijn we doorgereden naar Luxemburg 🇱🇺. Rustig op de weg,  14 uur kwamen in het hotel aan met een parkeergarage erbij, auto staat veilig!

Een mooie stadswandeling gemaakt, alles schoon, rustig, prachtige hoge gebouwen. Neergestreken bij een leuk café met groot terras, heerlijke groene salades met zelfgemaakte lavendel limonade. Zon schijnt…vakantie is begonnen!

We namen allemaal even een rustpauze in het hotel, Joost keek lekker Tour de France, Puck en Elise keken even lekker een filmpje.

Rond 18 uur zijn we lopend de stad ingegaan, een leuk restaurant bekend om zijn verschillende hamburgers! Heerlijk zitten smullen op een gezellig terras, nog even lopen flaneren over de vele pleinen.

We gaan op tijd naar bed, het is broeierige weer en we zijn allemaal zat.

Morgen rijden we om 9 uur weg naar onze volgende bestemming in Frankrijk!

1. Peter Jansen(opa):
    16 juli 2023
    Mooie begin met rustig vakantie verkeer, hier hele dag harde wind.
  2. Anneke de Boer:
    17 juli 2023
    We verheugen ons er op om 2 weken lang jullie vakantie te volgen! Het wordt door het thuisfront zeer gewaardeerd. Op naar Macon, zal rommeliger zijn dan het keurige Luxemburg, maar heeft zo zijn eigen charme (en voor Joost: heerlijke wijn).