Vakantie

22 juli 2023 - La Ciotat, Frankrijk

We vinden allemaal erg dat het weer in Nederland slecht is..

Bij ons ligt de temperatuur rond 35 graden, de wind is aanwezig, strakblauwe lucht.

We passen ons tempo aan, we hoeven niks.

Gisterochtend werden we verrast door onze gastvrouw, een heerlijke Franse flan. Elke dag probeert ze ons weer te verrassen..

We gingen koffie drinken in Bandol, een klein dorpje verderop, direct gelegen aan het strand. Mooie aanrij route, een goede parkeerplaats aan de zee. We hebben even wandeling gemaakt langs een prachtige boulevard, vol met leuke winkeltje met kleding, oorbellen, zepen, drank, tassen. De temperatuur stijgt toch snel, het koffiemoment komt eraan.. een leuk terras met zilveren tafels, een gezellige jongeman kwam ons bedienen.

Een rondje op de plaatselijke markt zorgde voor kwijlende monden bij sommige van ons, olijven, groente, een pizzabakker, oesters, mosselen. Joost en Elise hebben een klein hapje gehaald voor de borrel.

Weer teruggekomen, heerlijk in het zwembad!

Boeken lezen, rummicub spelen, zonnen, luieren.

Tegen 20 uur eten we lekker zelfgemaakte salade, hapjes op het terras.

Joost en ik spelen nog een potje tennis, de baan ligt lekker in de schaduw. De wind waait prima. En ja hoor, Joost maakt mij wederom in.

Daarna nog een potje jeu de boule met de meiden in de tuin, potje tafel tennis..

kortom, het is tijd om naar bed te gaan!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Tante Corry:
    23 juli 2023
    Hallo allemaal, pas vanavond kom ik er toe te reageren op jullie belevenissen. Dat komt als je overgrootmoeder bent geworden. Het delen van zo'n bericht kost tijd . de hele week grote beurt met de tuinman die trouwens morgen als 't regent niet komt. Ik ben blij dat jullie weer zo genieten maar ik moet er niet aan denken aan die hitte. We zijn heel blij met de regen want de natuur heeft 't erg nodig. Dat zwembad met dat dakje waar jullie waren vond ik fantastisch .En natuurlijk al die lekkere maaltijden etc. staan mij ook wel aan.Ik wens jullie 'n prettige voortzetting van dit luxe leventje en stuur Barbara dadelijk 'n paar foto's . heel veel groetjes van tante Corry!
  2. Anneke de Boer:
    24 juli 2023
    Het spreekwoord ‘leven als God in Frankrijk ‘ bestaat niet voor niets….