Kaapstad Cape Town

27 april 2024 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Na een heerlijke nacht slapen in prachtig appartement werden we rond 8 uur fris en fruitig wakker. Een lange dag in het vliegtuig zorgt toch voor vermoeidheid terwijl je niks doet. Piloot en stewardessen doen hun werk.

we verblijven een aantal dagen in een Bed en Breakfast, het ontbijt wordt geserveerd in de tuin met zwembad omgeven met groen. Onze gastheer Neil verwelkomt ons alleraardigst, waar we zin in hebben zelfgemaakte pancake of een roerei. Een mooi buffet stond klaar, heerlijk opgestart in zon, kopje koffie/thee erbij…vakantiegevoel is er!

Na het ontbijt kregen we een uitleg over Kaapstad van Neil, waar je lekker kan eten ( hij wist heel veel adressen, hij vond alles geweldig en voor weinig geld) Duidelijk aangeven op de kaart waar je ‘s avonds kan lopen en anders moet je voor de veiligheid een uber nemen.

Vanaf ons appartement is het 7 minuten lopen naar de kust vanaf loop je over een boulevard waar je kan hardlopen, steppen, wandelen en daar kan je prachtig lopen naar Waterfront…

Prachtige kustlijn, onderweg kwam we langs een surfclub (waar een wedstrijd) het was keidruk met auto’s met surfplanken. Leuk om te zien! Niet veel later zagen we een bordje markt…een krappe ingang maar een markt om je ogen uit te kijken…

We zijn weer verder gelopen, prachtig havengebied met heel veel eet tentje ( we herkende een aantal namen van Neil)  Het begint te onweren en te regenen, snel gaan we een keileuk restaurant in met uitzicht op de Tafelberg. We hebben zitten smullen, mosselen, Caesar salade met frites en een wafel met speculaas ijs toe….de rekening was omgerekend 20 euro.

Gelukkig is de regen opgehouden, we hebben nog een mooie wandeling teruggelopen langs de kust. We zijn nu weer bij het appartement even uitrusten, duik nemen. Joost krijg ik er niet in… We gaan ons zo klaar maken voor vertrek, we gaan met familie Degenhart naar een rugby wedstrijd Stromers tegen Leinster in het stadion.

we hopen dat jullie een beetje mooie Koningsdag hebben gehad!