Donderdag 18 juli 2019

18 juli 2019 - Kuala Lumpur, Maleisië

Goedendag allemaal,

na een nacht goed slapen, zijn we allemaal toch rond 3 uur ‘s nachts wakker!

de een ligt wat langer dan de ander maar we vallen toch in slaap! En we worden uitgerust wakker!

Vanmorgen genoten van een diversiteit aan het ontbijtbuffet, 40 verdieping! Koks staan uitgebreid voor je te koken, wafels, eitje, vers geperst sap ( Joost nam hele Citroen en sinaasappel in een glas, schil laten ze er gewoon omheen zitten) fruitsalades, lokale lekkernij saté, noedels teveel om op te noemen.

we gingen vanmiddag op stap met Grabe taxi, via de app boek je de taxi binnen 5 minuten staat hij voor je neus. Hij bracht ons naar het onafhankelijkheidsplein  Dataran  Merdeka waar het allemaal begonnen is in 1957, de twee rivieren kwamen hierbij elkaar, een prachtige moskee met tuin, Nationale bibliotheek. Na een rondje lopen, loopt het zweet van je lijf af. Bij Mac Donald even bij zitten komen. Kleine 10 minuten lopen China Town voor een paar prachtige Chinese tempels, schoenen uit, prachtige bloemenkrans gekocht voor 15 ringle (omgerekend naar 3,30 euro). Deze hebben we ter nagedachtenis aan tante Addy neergelegd.

We hebben een Grabe geboekt, dit was even lastig vinden voor taxi welke tempel we stonden maar hij appte voor een foto en twee tellen later was hij er. Het is zo druk in de stad dat hij over 2,5 km ruim 40 minuten zou doen. Halverwege reden we langs de Petronas Towers daar hebben we ons eruit laten zetten. De dames werden hongerig...het stikt van gigantische food corners...daar lieten we onze oog vallen op de Sushi King...zie video!

Op de terugweg hebben we nog een bezoek gebracht aan de Miss Dior beach life voor een foto...en een tentoonstelling bezocht in Time capsule exhibition Louis Vuitton. Dat was leuk!

Rustig naar het hotel gelopen, rond 19 uur is het hier aardig donker.

Morgen weer een nieuwe dag!

1. Mam:
    18 juli 2019
    Hallo allemaal, leuk om jullie verhaal te lezen wij maken minder mee regen en geen tennis
    Maar morgen gaan we de goede kant op met het weer.
    pss Elise hoef echt geen tas van Marc Jacobs hoor mocht je dat van plan zijn Ha Ha !!
    x oma.