Zon,strand,snorkelen.....

1 augustus 2019 - Perhentian Islands, Maleisië

Het is prachtig eiland waar we zitten, vanaf ons strand kijken we naar de overkant en daar ligt ook zo’n eiland. Het eiland is 6 maanden bewoonbaar en dan door de Moesseltijd is het 6 maanden niet bewoonbaar.

Je krijgt plastic flesjes die je kan hervullen in het restaurant, bij het ontbijtbuffet zit alles in glazen potten, als je na je ontbijt kijkt heb je alleen je plastic cupje boter aan vuil. Voor de rest varen de boten op diesel af en aan... Het is de bedoeling wat je aan vuil maakt dat je dat ook mee terug neemt maar of dit n de praktijk ook zo werkt.. Gisteren kwam er een boot met allemaal ijsklontjes, blikjes, de bevoorrading van het vaste land.

De huisjes liggen allemaal aan het strand met een veranda, houten bedden met parasol aan de zee. Er is een gedeelte afgezet om te kunnen zwemmen en snorkelen over het koraal. Onze grote duikbrillerkoningin is haar duikbril vergeten, niet getreurd je kan hier snorkels en duikbrillen huren. Elise is nog niet helemaal doorgeweest, vindt de vissen eng aan haar benen.

Joost en Puck hebben het koraal al aardig afgestruind, prachtige gekleurde vissen, zwart met wit-, gele-, regenboogvissen. Puck heeft zo’n onderwater camera en heeft prachtige filmpjes gemaakt. Zelf vind ik het een beetje griezelig maar met de dag gaat het beter, gisteren een klein rondje gemaakt, het is net alsof in eenaquarium zwemt. Het gebied staat bekend om zijn schildpadden....hier kan naar toe varen om daar te snorkelen. Joost en Puck hebben hun zinnen erop gezet maar de andere 2 dames gaan er nog een nachtje over slapen.

‘s Middags lopen we ongeveer 15 stappen naar links en daar zit een piepklein keukentje met Nia en ze maakt de overheerlijke tosti’s maar we gaan voor haar Fresh Fruit shake, ze pelt heel handig met een heeel groot mes de mango mixed het met een berg ijsklontjes, slaat er steeds met een lepel doorheen terwijl de mixer draait en dan doet ze hem in een beker! Heerlijk🤩

Ze heeft haar oog op Joost laten vallen...ze vond het zo enig dat hij haar mango mes wel wilde hebben..

Het leven is ‘s avond erg eenvoudig, er is een restaurant waar iedereen komt eten. Een kok heeft een buitenkeuken waar hij de heerlijkste dingen staat de koken met het zweet op zijn hoofd en rug! Gezellige muziek, je kan lekker kaarten, niet kijkt je de deur uit en wat wij allemaal heerlijk vinden, je zet je slippers/schoenen voor de ingang neer. Jammer van alle bijpassende schoenen die ik allemaal in mijn koffer had zitten 😂😂

1. Anneke de Boer:
    1 augustus 2019
    Wat een fijn en overzichtelijk leven op jullie bounty eiland. Ik zou zo meewillen op die schildpadexcursie! Ik ben benieuwd naar Puck haar filmpjes. En heerlijk die spullen die je in de koffer kan laten, het klinkt allemaal heel relaxed. Dág!
  2. Peter Jansen(opa):
    1 augustus 2019
    Mooi zandstrand ,foto lijkt op reisgids,gisteren 54mm regen inHeemstede,meeste van N-H.
  3. Celine peeperkorn:
    1 augustus 2019
    wat heerlijk zo 'n eiland.ik zou er zo naar toe willen,maar ja ik doe het met de foto's van Puck.Dag Oma
  4. Linda:
    1 augustus 2019
    Zo zou het leven altijd moeten zijn!!

Geweldig die schildpadden 🐢

Geniet nog samen!!! 🐙🐡🦑🐠🦐🐟🦞🐬🦀🐳