Zaterdag 24 juli

24 juli 2021 - La Ciotat, Frankrijk

Goedemiddag allemaal,

Jullie raden het nooit, ik doe vanmorgen het gordijn open…. Grijze lucht en regen….maar goed het waren 4 druppels en het trok zo snel weer naar blauwe lucht. Maar wat er gevallen is zorgt voor een gele waas over auto.

Vanmorgen zijn we naar Toulon gereden, Joost heeft de auto opgeladen bij Hotel Ibis, daar is een snelcharger, we zijn naar de supermarkt met een lijstje boodschappen. Elise is goedkoop geslaagd bij de apotheek voor haar dagcreme (scheelde 10.50 euro) dat vond ze snel verdient.

Joost en Elise hadden hun oog van de week laten vallen op een lunchroom in het dorpje. Eigenlijk is het ‘s middags veel te warm om dit te doen maar goed iedereen wilde het daar toch wel proberen om een hotdog en een bagel te nuttigen. Het was de moeite waard!

Vandaag waait het keihard maar een zwoele wind, in de tuin staan veel naaldbomen waardoor de naalden door de tuin, zwembad vliegen. Pap zou er gek van worden, de naalden liggen echt overal, het is niet op te ruimen..

We gaan de koffers inpakken morgen gaan we rijden richting huis, we zullen overnachten in Nancy, 700 km verderop.

Eerst nog een lekkere duik want het is echt bloedheet!

1. Anneke de Boer:
    24 juli 2021
    La Grande Bleue……wat blijft die zee toch fantastisch om te zien, het uitzicht verveeld nooit. We krijgen bijna heimwee, maar …..vandaag waren we in Amsterdam en die stad is ook weer zo mooi, het voelde aan alsof ook wij met vakantie waren. Nancy is een gezellige studentenstad met het mooie Place Stanislas. Indertijd hebben wij bij le Vivier fruits du mer gegeten, dat is wel lang geleden, hoe het nu is weten we uiteraard niet.
    Nu, voorzichtig aan voor de terugweg en we zijn benieuwd naar jullie ervaring in Nancy.
  2. Tante Corry:
    24 juli 2021
    jullie prachtige reisverhalen heb ik ontzettend van genoten. Wie schrijft ze eigenlijk want dat lijkt me nog 'n heel karwei en ze zijn de moeite waard. En dan de leuke foto's. Dat gedoe met die slak van Puck, niks voor mij! De foto waar Elise op stond met die baret, 'n echte Francaise .
    Ik heb bijna niet kunnen reageren door de drukte die ik had met de tuin, huis en heel veel andere dingen.Volgende week starten hier de vakanties. Pieter is deze week geslaagd voor de Havo en Clara voor toelatingsexcamen van de Pabo. Nog bedankt voor de leuke kaart en zo mooi op tijd voor m'n
    verjaardag. Rest vertel ik nog wel door de telefoon. Hele goede terugreis en 'veel groetjes van tante Corry.