Vrijdag 23 juli

23 juli 2021 - La Ciotat, Frankrijk

Gisteravond zijn we heerlijk uiteten geweest bij een hippe pizzeria  Mamma gelegen aan de oude haven. Joost en Elise hadden hem al eerder gespot en het zag er gezellig uit! De pizza’s waren verrukkelijk!

teruggekomen bij onze huis was het heerlijke temperatuur, Joost en ik gingen nog een potje tennissen. Nou, daar waren de meisjes Peep ook wel voor te porren, het werd een dubbelspel. Maar o o wat is iedereen bij ons fanatiek en gaat de wedstrijd aan. Puck stond te rammen, Elise speelt heel bedachtzaam, ook goed gevoel voor de bal. Het werd een spannende pot, de ballen vlogen je om de oren. Het was leuk om iedereen zo uit zijn comfort zone te zien. Joost en ik lagen helemaal in een deuk, Puck had een sporttenue aan maar als snel had ze het bloedheet, shirt ging uit, Elise volgde snel haar voorbeeld….beiden dames stonden zonder enige gêne te tennissen in hun bh’s!
 Joost en Puck hebben een goed en snel voetenwerk en dat komt ze goed van pas in het tennisspel. Kortom, bezweet van de baan en duik in het verlichte zwembad. En we hebben geslapen als roosjes.

Vanmorgen werden we weer verrast een lekker ontbijt, chocolade croissantjes, mango, eitjes..Puck bleef uitslapen…

We gingen met zijn drieeen naar het National Park, Le Parc Du Miguel, een parkeerplaats was vlakbij, met hele smalle toegangspaaltje…maar goed we zijn er doorheen gereden. Vanaf daar was het een kleine 10 minuten lopen naar de gigantische trap omhoog. We liepen eerst langs drie verschillende strandjes, de stranden zijn heel smal met keizelstenen. Heerlijke zeewind…op het strand zie je jonge meiden die zich uitgebreid laten fotograferen voor hun instagram. Allerlei posities, water in je haar, been goed…we moesten er allemaal om lachen.

de giga trap leiden ons naar de top van de berg met als beloning het prachtig uitzicht over de zee! Paar instagram foto’s gemaakt 😂

Teruggekomen van onze wandeling hebben we ons jarige neefje gebeld! En een kopje koffie en thee gedronken en een duik in het zwembad om weer een beetje op temperatuur te komen.

vanmiddag hebben we lekker gelezen en gelummeld, voor vanavond staat de tennisbaan gereserveerd voor een nieuwe partij tennis!