Reisdag eindbestemming Oudtshoorn

7 mei 2024 - Stellenbosch, Zuid-Afrika

Heerlijk geslapen, vanmorgen gingen we weer naar beneden naar de bierbrouwerij meteen leven in de tent…mensen komen overal vandaan om een ontbijt te eten. Gezellig!

Mijn vader is vandaag jarig, we gingen vanmorgen even face time om te feliciteren. Leuk om elkaar even te zien en te spreken!

we hebben de koffers gepakt, rekening betaald…we gingen onze Garden route verder op naar Oudtshoorn (220km). We gaan weer verder op de N2, een goede weg onze eerste stop zou zijn in Knysan, Thesen Island Town, er doemt een wit dorp op met Rivier Marion huizen op, eerst ga je het water over (vol met oesters) en dan rij het dorp in. We vonden het allebei heel gemaakt, overal waren ook makelaars om een huis te kopen voor de belegging. In het midden was een leuk plein, even een kopje koffie voor meneer Peep, de reisleider moeten we natuurlijk wel te vriend houden. Even nog een rondje gelopen maar we werden er niet warm van..

We draaide de N2 weer op voor de autorit, het is hier prachtig ook. Veel groen maar veel vlakker landschap en veel vaker een baai. De volgende stop was het plaatsje Wilderness…we hadden er hogere verwachtingen van, een paar leuke winkeltjes maar het waren eigenlijk restaurant, wel live music door het hele dorp! Dat was heel leuk! Joost had een lunch plekje gevonden Girl’s, heerlijk onder de bomen gezeten, lekkere wrap met sapje erbij.

Het was nog een klein uurtje rijden naar Oudtshoorn, we gaan van de N2 af en gaan verder met M12, de bergen in, wat een prachtige rit! Helaas konden we aan onze kant geen foto’s maken maar het landschap was groen en hoge bergen, we stegen echt heel snel!

We reden rond 16 uur aan in Oudtshoorn heel veel woorden staan hier in het Nederlands.
We logeren aan 82 Baron van de Reedestraat, het is een guesthouse. We werden hartelijk ontvangen door Magda, de auto staat op eigen terrein, ze hebben 8 kamers. Vandaag zijn we de enige gasten maar morgen zijn ze vol geboekt! We mogen zelf zeggen hoe laat we willen ontbijten.
We gaan een plannetje voor morgen maken, onze gastheer heeft een hele map gemaakt met tips in de omgeving…we waren een beetje overweldigend door hem!

Tot morgen!

Jouw reactie