Swaziland

9 augustus 2017

Gistermiddag hebben we 462 km gereden richting Swaziland, prachtig landschap wisselt elkaar af met advocado bomen, rotspartijen, groene vlaktes, het is een uitgestrekt landschap. Ook armoede, geiten en koeien langs de weg, schoolkinderen lopen langs de snelweg.

Lange rit met toch een beetje stress, de grensovergang naar Swaziland gaat om 16 uur dicht, we waren er om 15.45 uur. Eerst melden bij de portier, auto neerzetten, paspoort checken, stempel erin. Doorrijden naar het volgende loket, opnieuw vervoersbewijs halen, loket, stempels in de paspoort en natuurlijk tol betalen. Kortom, we zijn de grens over..

Aangekomen bij ons hotel, lekker zwembad eerst even duik voor het losmaken van onze spieren. Gezellig een potje kaarten met een heerlijk maaltijd. Vroeg naar bed want we waren voor onze ochtend safari vroeg op dus de kaarsjes gingen uit.

Vanmorgen lekker uitgeslapen en een prachtig ontbijtbuffet staat voor ons klaar. We liggen nu lekker bij het zwembad. Vanmiddag gaan we fietsen door een natuurpark met een gids...we zijn benieuwd wat tegen zullen komen...

1. Aimée:
    9 augustus 2017
    Wat leuk om jullie reis te volgen, klinkt geweldig! Ik heb, misschien wel 20 jaar geleden, ook zo'n reis gemaakt, naar Zuid-Afrika, Swaziland en Lesotho, dus ik beleef het weer helemaal mee, leuk! Geniet heerlijk verder, veel liefs vanuit Arnhem!