Dag 10 Reisdag

10 augustus 2017 - St Lucia, Zuid-Afrika

Reisdag St. Lucia

Joost en Elise hebben de Safari tijd nog in hun systeem, 6 uur wakker, gelukkig vallen ze daarna weer in slaap.

Rustig aan gedaan, lekker gedoucht, het heerlijke ontbijtbuffet, eitjes worden live voor je gebakken, waffels, pannenkoeken, sapjes, yoghurt met veel vers fruit. Kortom, ik eet altijd te veel. Joost heeft daar geen last van, gewoon yoghurt met fruit en muesli. Puck ging vandaag voor de pannenkoeken, Elise nam lekker wit geroosterd brood met zalm. Wat ik heb gegeten daar laat ik mij niet over uit maar ik zal eerlijk opbiechten dat ik hele dag niks meer heb gegeten .

We ging rond 10.30 uur op pad, Elise bedient de Tom Tom en wijst Joost de weg, goed duo. De weg zijn goed geasfalteerd alleen de snelheid varieert van 40 km, 60 km, 80 km, 100 km, 120 km. De politie schijnt er strikt mee te zijn. Maar het schiet met lekker doorrijden niet echt op. Vele verkeersbulten in de weg, je zit steeds met je hoofd tegen het plafond. Geiten, koeien en lopende mensen zorgt ook voor beperkte snelheid ook al mag 120 km rijden.

We hebben over 360 km ruim 5 uur gereden, kleine plas-en eetstop gedaan bij het tankstation. Je komt onderweg echt niks tegen aan een eetgelegenheid/supermarkt.

Eindeloze lange wegen met groene vlaktes, rietsuiker en ananasbomen, weer heel anders dan in Swaziland.

Opnieuw zijn we de grens gepasseerd bij Swaziland, paspoorten laten zien, stempels erin en we konden weer door.

Rond 16 uur reden we het dorp St. Lucia in, het ligt aan de Indische Ocean. Bij binnenkomst van dorp rijden we over een brug en om met de woorden van Joost te spreken, er ligt een stapel nijlpaarden.

St. Lucia staat bekend om de nijlpaarden, 's avonds lopen ze hier over straat. Je mag ook alleen met auto je verplaatsen. Waar we verblijven schijnen ze te zwemmen in ons zwembad...

We logeren in een Self Catering Cabana, uitzicht op de zee en wellicht op de nijlpaarden..

Meiden zitten lekker in bad en wij gaan lekker ons boek lezen..

1. Tante Corry:
    10 augustus 2017
    een waarschuwing van oma Peep ":blijf uit het zwembad!Ik vind het heel eng.
  2. Tante Corry:
    10 augustus 2017
    Elise wat schrijf jij gezellige verhalen, dat doe je echt goed. Ik ben blij dat de oma's hier van die fietstocht niets van te voren geweten hebben . Jullie mogen blij zijn dat de dag nog zo goed is afgelopen. Morgen ga ik oma Peep weer naar huis brengen en ze verheugt zich iedere dag op jullie belevenissen. Groetjes tante Corry.
  3. Anneke de Boer:
    11 augustus 2017
    Weten jullie dat het nijlpaard op plaats 8 van de meest gevaarlijke dieren ter wereld staat!