Reisdag Belum ( 200 km)

28 juli 2019 - Belum Rainforest Resort, Maleisië

gisteravond:

Onze tante pollewop zei ineens tijdens het avondeten, dat ze het koffertje wat ze gezien had op de avondmarkt niet uit haar gedachte waren geweest. Of er een mogelijkheid was om nog terug te gaan....we zaten er niet ver vandaag maar ja...om met de auto te gaan rijden/parkeren. De oplossing was de Grab app, je zoekt een taxi in de buurt, pikt je op en zetje af op de plaats van bestemming. Elise op de app gekeken, de taxi reed vlakbij, een ritje kostte kleine 3 euro.

Joost en Elise gingen terug naar de avondmarkt met een koffermissie. Puck en ik hadden geen behoefte om mee te gaan. We hadden nog een gezellig rondje gemaakt, nog een paar nieuwe muurschilderingen ontdekt en daarna nog in het donker gezwommen, kopje thee. Het was heerlijk!

Tegen half 10 kwamen ze terug, de man had Elise herkend. Ze hadden nog afgedongen op de prijs en ze was trotse eigenaar van een leuke koffer.

Het Prestige Hotel is net 6 weken open, alles is spik en span. Prachtige planten, mooie kussens, rotan meubilair, op de kamer prachtige shampoo, bodywash, schitterde verlichting. Het personeel wil het allemaal goed doen. Joost en ik vragen ons wel af als je zoveel mensen over de vloer krijgt hoe dit allemaal goed schoon houdt, je schilderwerk en je verlichting....we hebben genoten van heerlijke bedden, fantastische douche en het zwembad. Het hotel verdient echt een dikke 9.

Vanmorgen zaten we om 9 uur aan het ontbijt, we hadden heerlijk geslapen. Koffers waren snel gepakt, auto staat koel in de parkeergarage, 10 uur reden we weg op naar het grootste Tempel complex. Razend druk op de weg, aan weerskanten van de weg allemaal winkeltjes met etenswaren, Chinese rotzooi en restaurantjes. Een steile weg omhoog en daar doemde het prachtige tempelcomplex op. Een prachtige staande boedha met daaromheen een tempels. Het parkeren gaat op zijn gemakjes, je betaalt een mannetje 3 ring( 0,05) en rij maar door zetje auto maar ergens neer. Gedaan..

Met de lift kon je naar boven gebracht worden, eerst door een winkel heen met zoveel spullen dat je niet weet waar je moet kijken en opnieuw keiharde muziek. Keurig in de rij voor de lift...een soort skilift kwam naar beneden en deze propte ze vol met mensen. Binnen een poep en scheet waren we boven.. ademloos hebben we gekeken wat was het mooi daar...Prachtig uitzicht over de stad, staande boedha, een kleinere tempel met waterval en een wensboom.

Terug zijn we lopend gegaan, Elise dacht linksom en Puck, Joost en ik dachten rechtsom naar beneden. Meeste stemmen gelden...helaas verkeerde keuze en het was zo warm, het zweet druipt echt van je hele lijf af. De t-shirts zijn helemaal doorweekt maar de auto hadden we gevonden, airco lekker aan en dan trek je weer bij..😅😅

We zijn doorgereden richting een groot winkelcentrum, voor het tanken van de auto, pinnen uit de betaalautomaten en boodschappen. En niet te vergeten, een lunch...Google maps is onze beste vriend..Sushi King is bij ons favoriet en is overal waar wij zijn 😂

Rond half 3 gingen we rijden richting Belum, het is voor ons een tussenstop om morgen door te rijden naar het eiland Perahentian.

De prachtige wegen waren eerst door dorpjes en uiteindelijk verandert het landschap naar groene bomen. We gingen de bergen weer in en ineens is er brug met een prachtig meer en onze stop, Belum Rainforest Resort.

Het is een tropisch regenwoud, de bomen staan nog steeds op een plek waar  ze millennia staan. De 18 huisjes zijn geïntrigeerd in de jungle.

We gaan eerst even afkoelen en zwemmen...

Groetjes familie Peep

1. Celine peeperkorn:
    28 juli 2019
    Wat een leuk verhaal.jullie maken veel mee en jullie zien heel veel.Geniet nog even.
  2. Peter Jansen(opa):
    28 juli 2019
    Veel groen ,fijne auto,leuk verhaal,Max probleemloos gewonnen.hg.opa en oma.
  3. Mam:
    28 juli 2019
    Och wat leuk met dat koffertje kan ik me helemaal in vinden zou ook terug willen
    Maar dat weet Elise wel!!!
  4. Tante Corry:
    28 juli 2019
    Lieve fam. Peep, ik heb niets meer aan deze leuke reacties toe te voegen, maar ik wil wel bedanken voor de lieve kaart die ik zo mooi op tijd heb ontvangen. Ik wens jullie weer 'n prettige voortzetting van toch wel 'n bijzondere vakantie.Groeten van de tachtigjarige t.Corry !!
  5. Puck, Elise, Barbara en Joost:
    1 augustus 2019
    Dag lieve tante Corry,

bedankt voor uw leuke bericht!

We zien elkaar op zondag 11 augustus!

Fijne dag, groetjes van ons