Laatste dag naar het Garda meer

17 augustus 2018 - Riva del Garda, Italië

beste allemaal,

Het is niet zo warm als gisteren Gods zij dank niet maar wel rond de 30 graden. vandaag moesten we 55km fietsen we zaten op 200m boven de zeespiegel en we moesten naar 100m boven de zeespiegel.

Elise had vandaag 5 nieuwe Duitse vrienden gemaakt, ze fietsen voorop ( het fietspad was vandaag smal waardoor we veel achter elkaar hebben gefietst. Op een ogenblik viel er een gat en er kwamen 5 Duitsers aan en die haakte aan (fietsterm)  het achterwiel van Elise. Elise fietsen echt hard met een heel peloton mannen achter haar aan, ze bleef maar op kop! Op Een gegeven moment raakte we haar een beetje uit zicht toen is Joost (hard doorgaan trappen) als laatste aan gehaakt. Puck en mam lagen helemaal in een deuk!

We moesten afscheid nemen van onze lieve rivier waar we 200 km naast hebben gefietst maar het werd tijd. We moesten nog een berg op die was heel erg plat steil maar papa en Elise die waren fietsen erop geklommen (soepel)en Puck en mama ook maar die hadden het zwaar.  Het was 14% naar boven maar daarna natuurlijk weer naar beneden 14% steil naar beneden. Remmen in en goed je stuur vasthouden. Toen zagen we het Gardameer, adembenedemend mooi!

We moesten nog 10km naar hotel fietsen, we zitten midden in het centrum dus morgen word het shoppen!

We kwamen aan, gingen douchen, even chillen en dan eten aan het Gardameer. We hebben een pizza en als toetje een ijsje. We hebben bij het hotel even wat gedronken met een potje mahjong en nu zitten we lekker op bed het verhaal te schrijven voor jullie ik zeg slaap lekker....

Kusjes van Puck,Elise,Barbara en Joost

Schijver: Puck Peeperkorn

1. Anneke de Boer:
    17 augustus 2018
    Goed verhaal Puck! Ik zie de fietstocht bijna voor me.