Zonnen, zwembad

24 augustus 2018 - Desenzano del Garda, Italië

Dag allemaal,

we zijn alweer een paar dagen hier en de tijd vliegt voorbij met luieren...

we zijn in een kleinschalig appartementengebouw met vriendelijke mensen. Elke ochtend worden we vrolijk ontvangen door een Italiaanse jongeman voor een ontbijtbuffet waar hij ontzettend zijn best voor doet om het ons naar het zin te maken. Het is niet echt druk bezocht maar dat is eigenlijk heerlijk! Vervolgens gaan de bikini’s en zwembroek aan en laten we ons zakken op de ligbedjes met een boek, muziek, i-pad. Als het te heet wordt dan spring je lekker in het zwembad. De temperatuur ligt ergens rond de 30 graden.

Dinsdagochtend zijn we naar de plaatselijke markt gelopen waar eindeloos langs het Gardameer veel kraampjes staan met kleding, tassen, voetbalshirtjes, schalen.

Elise vond het eigenlijk allemaal troep, Puck en ik vonden het echt heet met al de mensen op elkaar. Na een plons in het zwembad was alles weer goed.

Voor woensdag hadden we het plan om het Gardameer te verkennen met een speedboot ( paar jaar geleden ook gedaan en dat was superleuk) alleen ‘s ochtends waaide het keihard aan het Gardameer zeker windkracht 10. Bootjes mochten niet uitvaren, we moesten een klein uurtje wachten dan zou het minder gaan waaien. Maar helaas zakte de wind niet echt af...we weer terug naar ons zwembad! Einde van de middag zijn we met ons nieuw familie lid de weg opgegaan naar een groot winkelcentrum (8minuten) gereden. Heerlijk gewinkeld in een supergrote supermarkt met zoveel soorten groente, vissen en een vleesafdeling waar wij van dromen in Nederland. ‘s Avonds heeft Joost een heerlijke pasta in elkaar gedraaid, we hebben een spelletje Mah Young gespeeld.

Na de grote ijstoeter in Riva hadden we allemaal geen behoefte aan ijs. Elise beweert zelfs dat ze een ijstrauma heeft opgelopen. Gelukkig is ze er overheen gekomen, we zijn ‘s avonds nog een lekker pistache, meloen, sinaasappel en limoen bolletje gaan eten.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Aimée:
    24 augustus 2018
    Leuk om jullie verhalen te lezen, krijg ook wel weer zin in Italië!! Maar het fietsen doe ik jullie niet na, was soms toch best pittig geloof ik, met die 14%.... Geniet nog maar even van het heerlijke weer, eten, zwembad en de prachtige omgeving!X
  2. Ps:
    25 augustus 2018
    Leuk verhaal,is er genoeg voer voor het nieuwe gezinslid.🔌
  3. Barbara:
    25 augustus 2018
    Het opladen gaat erg goed! Tesla heeft overal snelchargers staan ( kan je via een app zoeken) en alle keren waren we de enige met laden bij het laadstation. Ze liggen direct naast de snelweg in combinatie met een gelegenheid om iets te nuttigen of een sanitaire stop. Binnen 30 minuten is hij vol!