Dagje Riva del Garda

18 augustus 2018 - Riva del Garda, Italië

Gisteren  zijn we na een warme fietstocht aangekomen in Riva, het was ons laatste dag op de fiets. We hebben dik 250 km gefietst

We overnachten in een gezellig familie hotel midden in het centrum. Het is een auto vrij dorp, alleen toegang met geregistreerde kentekens dat is heerlijk! Bij onze reis zaten boottickets met als klap op de vuurpijl een voucher van een “ ijsje eten” bij een ijssalon aan het Gardameer.

Vanmorgen hebben we eerst heerlijk buiten ontbeten met een ontbijtbuffet waar van alles zelf is bereid door de kok. Zelfgemaakte jam, taartjes, koek, fruitcoctails, honing en een pancake apparaat waar binnen 60 seconde je verwent/verrast wordt een warme pancake! Puck gaf het ontbijt een 9+.

We hebben de boot genomen om 11 uur naar het dorpje Limone, klein half uurtje varen. Op de boot zijn maar liefs 5 kapiteinen aan boord met grote zonnebrillen en indrukwekkende uniformen.  Het is het mooiste bergdorpje van het Gardameer, bekend om zijn citroenen. Overal winkeltjes met citroenspulletjes en limoncello. Rondje gelopen en de boot teruggenomen naar Riva. Daar aangekomen zijn we naar de ijssalon geweest om onze voucher in te leveren...foto’s zijn het resultaat!

Het is een ijskaart van een kleine 25 pagina’s met verschillende ijscoupes, Puck, Joost en ik waren er snel uit maar ja onze 14 jarige puber vroeg de ober toch nog even 2 minuten keuze tijd ( we zaten als 25 minuten in de kaart te kijken). Onze coupes kwamen eraan en ineens wist Elise het!

Morgenvroeg gaan we met de bus terug naar ons beginpunt van onze reis, Schlanders. We halen de auto op en dan rijden we richting het zuiden van het Garda meer.

1. Anneke de Boer:
    18 augustus 2018
    De ijscoupes (enorm vonden wij) zijn een goede compensatie voor al dat calorieënverbruik. Jullie zouden anders sterk vermagerd terugkomen!
  2. Mam:
    18 augustus 2018
    En Barbara nog iets bekends gezien al is het jaren geleden?
    De ijsjes mogen er ook zijn maar zijn verdiend,
    Kijk uit naar een nieuw bericht.
  3. Peter Jansen(opa):
    19 augustus 2018
    Leuke dag gehad met boottrip en lekker ijsje,nu maar hopen na busreiziger ,de Tesla etnografisch staat.( geintje Joost)