Dinsdag 12 juli: trouwdag en luierdag

13 juli 2022 - Rethymno, Griekenland

We lagen vroeg op bed en iedereen heeft heerlijkgeslapen. Het hotel ligt langs de weg en aan de de ander kant ligt de zee.

het appartementencomplex ligt gebouwd tegen de bergen waardoor je prachtig uitzicht over de strakblauwe zee.

Bij het openen van je rolluiken zie je meteen een zon en een heerlijke zee! We hadden om 9.30 uur afgesproken voor het ontbijtbuffet. Goed geregeld, mooie zaal met een overzichtelijk buffet. Ontzettende vriendelijke bediening voor je jus o’range en koffie en thee.

Joost en Elise gingen voor wandeling richting de oude stad. Puck en ik gingen lekker bij het zwembad liggen, genoeg vertier. Het is een beetje gedoe met de zonnenbedjes, je moet op tijd je handdoek neerleggen.

we kregen halverwege de ochtend een appje van Joost en Elise dat ze heerlijk in een park een koude versnapering zaten te drinken. Puck en ik waren heerlijk verdwaald in een e-boek.

’s Avonds had Joost een leuk restaurant gereserveerd in de oude stad. Een leuke tuin met een grote boom met prachtige bloemen. Heerlijke kaart met diverse Griekse specialiteiten.

we hadden een voorgerecht om te delen, speciaal voor Puck slakken (daar kan je haar voor wakker maken) ze waren gebakken in olijfolie met citrusvruchten. Elise kon het niet aanzien. Als afsluiting krijg je bij de rekening een glaasje likeur, vruchtensalade.

daarna zijn we de oude stad ingelopen, ze overdekken de straatjes met groene planten en daar hangen lampen in, het is koel maar zo leuk! Eindeloos veel winkeltjes….we gaan morgenavond nog een keer terug.

Slaap lekker

1. Anneke de Boer:
    13 juli 2022
    Wat een gezellige foto’s, ook al hebben we al gegeten, het water loopt ons in de mond. Vrijdag gaan we naar Antwerpen en dan zullen we terugslaan met foto’s van de Belgische keuken!