Zondag 17 juli: uitstapje naar het mooiste strand van Kreta

17 juli 2022 - Finikas, Griekenland

Gisteravond zijn lopend naar het restaurant gelopen. Het is echt vervelend maar het waait hier echt keihard. Zo hard dat je jurk omhoog waait, je haar alle kanten op waait en eigenlijk je haar de hele dag vet aanvoelt, de terrasstoelen niet op hun plek blijven staan. Je wordt er bekaf van, het buldert de hele dag.
 We hadden ons oog laten vallen op een restaurant met terras aan zee, we liggen steeds in een deuk, er is hier zoveel bedienend personeel, een iemand om de tafel te dekken (wat natuurlijk niet meevalt met zoveel wind) daar hebben ze hele handige elastieken voor onder het tafelblad, iemand anders voor de menukaart, iemand om de bestelling op te nemen en nog iemand anders die de bestelling mag brengen. Joost en ik hadden heerlijke zwaardvis met limoendressing. Meiden hadden Grieks vlees wat lekker op smaak is gebracht door kruiden. Kortom, het was genieten aan de zee!

‘s Avonds spelen we een potje rummicub, we maken het niet laat.

Het ontbijt wordt elke ochtend gebracht om 8.45 uur, we hebben de taken verdeeld.

Elise zou vandaag de deur openen… ze brengen alles op borden met een eigen dienblad op je kamernummers met bestek, jam, honing zo wordt er niks verspild.

We hebben het plan om naar het mooiste palmbomen strand Preveli te rijden, 30 minuten door de bergen, handdoeken en water mee en natuurlijk zonnebrand! De wegen zijn goed maar je stijgt razend snel. We kwamen bij een parkeerplaats aan en vanaf daar was het nog 220 rotsige tredes naar beneden.

Gelukkig zijn we allemaal in goede condities en liepen we als jonge hides naar het veelbelovende strand. Elise en Puck waren het eerste beneden en Elise zetten het op een rennen, ze zag een tafeltje in de schaduw voor ons, Puck scoorde meteen 4 keer Cola om even bij te komen…wat een daling!

maar eerlijk was eerlijk, het was een prachtig strand! Iets verderop was de ingang van het Palmbomen bos, magisch om te zien, zulke groene en wuivende palmbomen. Vanaf daar kon je het water in terug naar de zee. Het water was rechtstreeks uit de bergen, ijsklontjes koud.

Toen iedereen weer op de juiste temperatuur was gingen we de weg weer terug, omhoog lopen gaat toch makkelijker. Onderweg genoten van het uitzicht!

’s Middags een duik in het zwembad bij het appartement en weer lekker gelezen.

1. Mam:
    17 juli 2022
    Wat ziet hier mooi uit bos bedoel ik en Barbara dat is nog eens zwemmen 🏊‍♀️
    heerlijk kijk uit naar het volgende verhaal!
  2. Tante Corry:
    17 juli 2022
    hallo lieve familie, m'n reactie is wel aan de late kant maar van de verhalen heb ik weer genoten.
    Ze zijn allemaal zo leuk en gezellig geschreven en heb er echt van genoten. Wij vonden 't heel bijzonder dat Puck zo chique de slakken naar binnen zat te werken! Dat is nog 'ns iets anders dan 'n
    Brabants worstenbroodje uit 't vuistje ha ha! Nog 'n prettige voortzetting van de vakantie. Lieve groeten tante Corry.
  3. Anneke de Boer:
    18 juli 2022
    Ja, die keiharde wind kennen wij als de mistral bij ons waait, je wordt er inderdaad moe van. Soms is het maar een paar uur maar ook wel 5 dagen. Krijg van de foto’s zin om te zwemmen en dat zou zo maar kunnen want ook wij hebben vandaag en morgen tropische temperaturen….