Dag 12: St. Lucia

12 augustus 2017 - St Lucia, Zuid-Afrika

Hallo mensen, vandaag mijn beurt, Puck, ik ga jullie vertellen over onze vakantie in Zuid-Afrika, vandaag was het dag 12.

Vandaag zijn we in St. Lucia opgestaan en ontbeten we hadden eigenlijk niks te doen alleen om 15:00 een boot vaart maar daar zeg ik nog niks over. We hebben gezwommen en papa (Joost) durft niet een bommetje in het zwembad te doen omdat het wel koud was maar ik en Elise hebben het wel gedaan het zwembad was ongeveer 2 meter diep. Daarna gingen we lekker lunchen, ik ging op het strand, Elise en papa en mama wilde niet op het strand eten of picknicken wel jammer

De buren zijn Nederlands die gingen gisteren naar het strand met een trap maar wij kwamen niet bij het strand met die trap dus gingen we met de auto lekker makkelijk.

Na het strand moesten we meteen weg naar de boot om 15:15 vertrok de boot we hebben het gehaald. We gingen op zoek naar hippotamus (nijlpaard) en crocolade ( krokodil ). We hebben ze allebei gezien 70 nijlpaarden en 4 krokodillen en daarna gingen we eten bij een restaurant er kwam een live muziek op het terras we leuk

De hippo is het gevaarlijkste dier van heel Afrika, hij heeft geen dierlijke vijanden behalve de mens, zijn tanden zijn geld waard. Ze leven samen met de krokodil, alleen het nijlpaard is de baas. Er leven echt duizenden nijlpaarden in de rivier en ' s avonds gaan ze het water uit voor eten, je heb een groep hippo's Townies en ze lopen richting dorp....we hebben ze nog niet zien lopen.

We gingen een ijsje halen bij de spar niet tegen iemand zeggen maar ik had een rolo ijsje papa een caramel cornetto mama niks Elise een chocolade cornetto was lekker .

Slaap lekker wij gaan slapen xxxx de familie Peeperkorn op safari

1. Anneke de Boer:
    12 augustus 2017
    Leuk verhaal Puck. Toen ik de foto Van het nijlpaard zag, moest ik meteen gapen, zo'n opengesperde bek.....
  2. Tante Corry:
    12 augustus 2017
    Puck, jij bent al helemaal voorbereid om 'n mooie spannende spreekbeurt te houden op school. Dat kan niemand je nadoen en dan ook nog met echte foto's !!