Dinsdag 23 juli: Dagje op stap met gids Daryl

23 juli 2019 - Tanah Rata, Maleisië

Het is zo verschil in temperatuur...het is echt heerlijk rond 25 graden. Dit gebied werd vroeger bestierd door de Engels kolonie, ze vonden het binnenland te warm en vertrokken deze kant op. Je kunt het zien aan de bouw van de hotels, eten, het betere Engels.

Vanmorgen werden we om 9 uur opgewacht door de gids Daryl met een Range Rover Jeep om verschillende dingen te bezoeken, hoog in de bergen!

Hij bracht ons eerst naar Mossy Forest, een prachtig natuurgebied boven op de bergen. De auto had echt moeite om omhoog te komen, gelukkig kent hij de weg op zijn duimpje.

We hebben een prachtige wandeling gemaakt over een houten trap door een mossig bos met vergezichten over de bergen. Ademloos....prachtige vogelgeluiden...

We reden de berg af richting de theeplantage (430 hecta), overal groene velden. Bovenop de berg woont in een prachtig huis, de eigenaar (99 jaar) en onderaan de berg is er een school, tempel, dokter, winkel, huisjes voor personeel. Om de 4 weken knippen ze met hand theeplanten af anders groeien ze door tot uit bomen. Hij zette ons in het dorpje af dan kon je naar boven lopen voor het theeproces in de fabriek. Ze plukken de blaadjes, ze pletten, ze drogen de blaadjes.

Onze volgende stop was de Butterfly garden, heel veel mooie vlinders, planten en insecten. Ondertussen was het tijd voor een hapje en versnaperingen, meiden werden het een beetje zat..Maar goed na een hapje ging het weer beter.

Het middagprogramma was een bezoekje aan de aardbeienplantage, op elke hoek staan er grote plastic kassen met grote zakken en daar doen ze as van een kokosnoot in met de zaadjes van de aardebeien, elke zak heeft eigen watervoorziening. Het deed ons denken aan de moestuinzakken...

we stopte nog even op de Central Market, kleine winkeltjes met echte alleen maar aardbeien spulletjes, etui, sleutlehangers, tassen, sokken, sloffen, bedenk het was niet te filmen, veel groente kraampjes, bloemen/cactussen. Het ziet er allemaal verzorgd en schoon uit.

Onze laatste stop was bij de Tempel....deze was zo groot. Hij werd bewaakt door 2 grote leeuwen, de eerste tempel daar zaten 2 grote boedha’s  vervolgens liep door en was er nog een tempel met drie grote boedha’s..Heel imposant...dit was zo leuke dikke boedha (dit klikt onaardig, dan weten jullie welke het is.

We waren aan het einde gekomen van ons dagtrip met onze gids...meiden waren er echt klaar mee...toen toverde Joost nog een leuke verrassing uit zijn hoed..

Na een bezoek aan de theeplantage mocht natuurlijk een Afternoon Thea niet ontbreken...als Elise en Puck nog zin hadden...En wat dachten jullie, ze stonden meteen klaar!

We moesten wel de berg af, 5 minuten rijden...Cameron Highlands Resort.

Daar werden we ontvangen als vorsten en vorstinnen, we kregen een plekje aan de waterval en de Afternoon Thea werd uitgeserveerd met verrukkelijke thee. Puck had maar liefs 5 kopjes thee op...en ze bleef maar plassen....

We zijn weer terug in het hotel...gaan lekker even lezen, rustig aan doen...