Dag 16: de bergen in

17 augustus 2017 - Giants Castle Game Reserve, Zuid-Afrika

Dag lieve allemaal,

vanmorgen waren we nog de enige in onze B&B, iedereen was al vroeg vertrokken.
terwijl het ontbijt tussen 7.00 uur en 8.30 uur is. Heerlijk vers gebakken ei, brood, vers fruit met yoghurt, een goede start van de dag!

Elise wilde nog even terug naar Gateway voor een t- shirt, Puck twijfelde of ze beer wilde laten maken...we gingen toch nog even terug, kleine 5 minuten rijden. Een rondje langs de wensen van de meisjes en dan om Joost zoet te houden, gingen we koffie drinken bij Mug & Beans.

We gingen aan onze rit beginnen richting Nieuw Rivier voor een tussenstop bij een waterval, bovenin stonden Afrikaanse vrouwen de was te doen. Langs de weg stond er een Craft Markt, handgemaakte spulletje ( Joost zegt steeds allemaal troep) We hebben in het dorpje geluncht en getankt.

Onderweg was een goede snelweg met ontzettend veel verkeer dat hadden we nog niet gehad, zelf een stuk file van 30 minuten. Uiteindelijk moesten we de afslag, Giants Castle nemen, nog 60 km te gaan. Maar het was door de bergen heen, prachtige vergezichten, bergen, dorpjes met veel zwaaiende kinderen naar ons, geiten op de weg en enorme gaten.

Rond 16.30 uur zijn we aangekomen op ons laatste logeeradres, een huisje in de bergen. Het is een rieten kap en veel ramen met overal zicht op de bergen. Het is wel een temperatuurverschil, sokken & jassen aan. Elke huis is voorzien van elektrische kacheltjes, een open haard om het warm te krijgen.

Wel weer een waarschuwing voor bavianen, let op dat er geen fruit in het zicht ligt.

Het is hier rond half 6 stikdonker, ik ben benieuwd qua temperatuur en duisternis. Ik vermoed dat we allemaal vroeg naar bed gaan.

Er is geen WiFi, dus het blog zal met vertraging erop komen.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade