Dagje Milano

25 augustus 2018 - Desenzano del Garda, Italië

We hadden het weerbericht in gaten gehouden vandaag was er regen voorspeld en een temperatuur van 25 graden i.p.v. 34 graden. De app kwam uit, vanmorgen regende het heerlijk!  Eerst ontbijten bij onze Itiaanse vrolijke vriend, hij weet meteen wat we willen eten. Fijn en gastvrij ontvangen.

We reden om half 10 naar Milaan, vooraf hadden we even bekeken waar we het beste konden parkeren, dat was in een buitenwijk en dan verder met de metro. Doordeweeks mag je het centrum niet in met je auto. Joost had er ‘s avonds buikpijn van, slechte recensies over de parkeergelegenheid. Het nieuwe gezinslid moet het natuurlijk ook naar zijn zin hebben. Ineens lazen we dat je in het weekend wel de stad in mag rijden, koud kunstje, nieuwe parkgarage gevonden op 3 minuten lopen van de Dom. Hier hoef je niet je sleutel in te leveren dat schijnt ook nog een gewoonte te zijn in een parkeergarage in Italië.

Na een mooie autorit aangekomen in de prachtige oude stad van Milaan, wat een plein met een prachtige Dom! Voordat je de Dom op het plein bereikt loop je door een winkelgalerij/promenade, je mond valt ervan open, prachtige etalages, ijssalon en schitterende vloer/plafonds. We vonden het allevier fantastisch! We hebben een wandeling door de stad gemaakt langs allerlei bezienswaardigheden en af en toe bij de Zara naar binnen gepiept.

Joost en Puck beklimmen in elke stad de toren maar helaas dit keer was de rij zo ontzettend lang dat ze het niet hebben gedaan. Dan is het nog een goed excuus om nog een keer terug te gaan naar het mooie Milaan.

We zijn rond 16 uur naar het appartement gereden, in Brescia hebben de auto vol geladen bij een prachtig laadstation naast een megagroot winkelcentrum met Ikea....weer de enige auto met laden! Boodschappen en een drankje gedaan, auto weer gereed voor de terugreis naar Nederland.

Morgenochtend rijden we richting huis met een tussenstop na 800 km rijden in Duitsland. In totaal zijn 1300 km van huis, het opladen ging op de heenweg goed maar het kost toch meer/andere tijd. Dan tanken, ruilen van bestuurder en dan doorrijden!  We overnachten in Duitsland en vertrekken maandag na de ochtend spits naar Nederland. ...

1. Anneke de Boer:
    26 augustus 2018
    Bij het lezen van het verslag en het zien van de foto's krijgen wij heimwee naar Milaan. Bij ons vandaan maar 3 1/2 uur rijden. Gaan we gauw weer naar toe. Een goede terugreis en zoek alvast de sokken maar op.....