Zaterdag 4 augustus

3 augustus 2019 - Cherating, Maleisië

Vanmorgen waren we vroeg aan het ontbijt: 7:15 uur..

Het eiland ontwaakte, het was zelf nog donker, de koffers waren zo weer gepakt. Heerlijk dat de meiden zo groot zijn, ze weten dat we vroeg op moeten, koffers inpakken, kleding klaarleggen, nadenken over toiletspullen. Leuk om te zien...

De boot vertrok keurig om 8 uur, nog een ander stel vertrok met ons naar het vaste land. De boottocht duurt een klein uurtje over zee, Elise wordt er niet goed van, misselijk en wit! Zodra we aankomen varen, waan je op een ontzettend gezellige drukte bij de havenplaats, meteen weer eten op straat en overal schildpadden knuffels..We werden opgehaald door de dame van Tuna Bay, onze auto stond verderop..

Kwart over 9 reden we weg...mooie wegen overal zie je palmbomen. Doodsoorzaak 1 in Maleisie: een kokosnoot op je hoofd😟

De wegen zijn prachtig en na zoveel kilometers is er een tolpoortje. Rond 14 uur zijn we aangekomen bij

We zitten op de punt van een schiereiland. Je parkeert de auto beneden en je wordt opgehaald door een golfkarretje, koffers achterop en wij voorin..Wij komen bovenop....fenomenaal uitzicht over de zee en strand..

Het wordt afgeraden om de zee in te gaan ivm kwallen. De lokale bevolking is inmuum voor de kwalen maar wij niet. Niet getreurd, er is een fantastisch zwembad met zicht over de zee...

Het is hier zo mooi....het is jammer dat we 1 nachtje hier slapen.

Joost, Puck en Elise zijn even naar een schildpadden opvang, hier drie minuten vandaan. Het bezoek viel ze tegen, Puck was in tranen dat ze zielig vond dat ze daar vast zaten.

Om half 8 was de excursie met de vuurvliegjes, eerst een kleine uitleg, reddingsvesten aan en dan vaar je met een boot de Mangrove in.. de geur, de warmte en de schitterende sterrenhemel op zoek naar de vuurvliegjes.

Stukje Puck:

We gingen naar de vuurvliegjes echt ik zat met een open mond te kijken hoe adembenemend het was. Echt, we zaten met de kapitein op een boot eerst kregen de andere boten de vliegjes te zien en daarna gingen ze  terug en wij mochten nog even verder met de kapitein. Hij lokte ze en toen kwamen ze overal. Elise zat met haar handen voor haar ogen maar bij Elise kwam er een paar vliegjes op haar hoofd. Ze ging helemaal stress daarna kwamen ze bij mij op mijn hoofd. ik ging even van mijn stoel weg lagen er 2 vliegjes. Papa had er 1 op zijn hand en ze zijn echt heel klein.

Ik vond het ook adembenemend mooi, overal zie je kleine lampjes (net als de kerstboom) en dan vliegen ze gezamenlijk over het water..Het mannetje knippert langzaam en het vrouwtje heel snel, het is een vorm van communiceren. Magisch, dit natuurverschijnsel.

De koffers zijn gepakt, we gaan naar bed,

Groetjes van ons

1. Anneke de Boer:
    3 augustus 2019
    Ik schreef nét de reactie op het vorige reisverslag, kwam de nieuwe al weer binnen! Ik heb wel eens van vuurvliegjes gehoord maar had eigenlijk geen idee van wat het nu precies inhield. Nu weet ik het en het lijkt me fascinerend om te zien. Een goede autorit morgen. Dág!
  2. Mam:
    3 augustus 2019
    Zo zeg dat ziet er allemaal prachtig uit. Wat leuk he die vuurvliegjes!
    Jammer dat Elise niet zo goed tegen varen kan!
    Lekker slapen maar.gr!