Zaterdag 26 juli 2019

27 juli 2019 - George Town, Maleisië

Hi allemaal,

lekker warm weer daar in Nederland? Hier vandaag ook eigenlijk te warm, we hadden een klein ontbijt maar erg lekker! Alles vers gemaakt....sap, muffins, yoghurt, een ei station waar je ei kan laten bakken.

George Town heeft ontzettend veel bezienswaardigheden, de muurschildering door de stad heen is wel een van de hoogtepunten. Toen moesten we een grote wandeling maken in het begin regende het een klein beetje maar we zijn niet van suiker dus gingen we lopen eerst naar paar muurschildering met kinderen erg grappig. Daarna gingen we naar Clan Jetties, China op palen met kleine winkels, de mensen wonen daar gewoon op. Echt wel vet.

Rond 13 uur gingen we een broodje eten het was wel oké. Maar niet perfect het was meer instawaardig (een foto maken en dan plaatsen op instagram) dan dat het lekker was maar na het broodje gingen we een stuk taart eten. Die was wel heerlijk, oma woef deze had je heerlijk gevonden, gezouten caramel met rum (zag mam te laat 😂) daarna gingen we terug. We gingen meteen zwemmen.

groetjes Puck

Na het zwemmen zijn Joost en ik nog een klein blokje omgegaan door Little India, een lange straat helemaal versierd met lampjes, pauwen, winkels met Indiaanse kleding, armbanden, voedsel, spulletjes voor de boedha, keiharde muziek..Overal rijden auto’s, drukte van mensen en de hitte die steeds op je valt.

’s Avonds wilde Joost een keer bij een foodcourt eten, een hele grote loods met allemaal kleine restaurantjes aan de zijkanten en in het midden allemaal plastic stoeltjes. Iedereen bestelt wat bij een van de talloze restaurantjes en dan geef je nummer van je tafel. Ze komen het brengen en dan betaal je pas. In de tussentijd komt er iemand langs om je drankje op te nemen en te brengen. Joost had nasi met satestokjes, ik had heerlijk rijst met Japanse vis, meiden gingen voor pizza..dat hadden we nog niet op 😂😂 Overal draaien ventilatoren, hoop herrie en van het gezellig samen eten, hebben we nog niet veel meegemaakt. In de restaurant brengen ze steeds 1 gerecht en dan duurt even voor de tweede...je eet steeds los..maar goed dat mag de pret niet drukken! We hebben heerlijk gegeten en voor een bedrag omgerekend naar 20 euro met zijn vieren. We zijn rustig aan weer naar het hotel gelopen, je wordt bekaf van het verkeer ( er is geen stoep, je loopt steeds tussen auto’s) We zijn weer lekker in het hotel voor onze laatste nacht hier!

😴😴😴morgen rijden we naar Belum...we zullen een stop maken bij Kek Lok Si tempel..

1. Aimée:
    27 juli 2019
    Lieve allemaal, wat een geweldige reis maken jullie weer!! En super om er van te kunnen meegenieten! Dank voor alle verhalen en foto's en geniet vooral verder, tot 11 augustus! Veel liefs, Aimée
  2. Celine peeperkorn:
    27 juli 2019
    wat zien jullie veelen wat is George Town mooi.NU gaan jullie naar Belum.ik ben benieuwd.Gr .Oma
  3. Anneke de Boer:
    27 juli 2019
    Leuk om te. lezen dat steeds meer volgers reageren. Dat komt door jullie aanstekelijke verhalen en foto's! De muurtekeningen zijn inderdaad heel mooi.
    Bij ons is de warmte vandaag verdwenen. En voor Elise en Puck, moeten jullie ook niet een keer lokaal eten? Dág!

in huis hangt het
  4. Mam:
    27 juli 2019
    Hallo allemaal, wat een mooie foto’s en Joost heeft het naar zijn zin met een lekker bordje eten
    An heeft het al gezegd de warmte is weg gelukkig!
    De tuin bij jullie is van water voorzien dus alles staat er pico bello bij.
    groetjes van ons!
  5. Linda:
    29 juli 2019
    Hoi allemaal!

Wat een leuke verhalen schrijven jullie!

Die muurschilderingen zijn echt prachtig, net echt!

En dat lijken de foodhallen wel😉.

Wij toeven heerlijk in de duinen, het weer was ietwat te warm, maar inmiddels echt prima, lekker zwemmen en spelen, de boys vermaken zich uitstekend!

Heeel veel plezier nog!

Veel liefs van ons
    😘😘
  6. Puck, Elise, Barbara en Joost:
    1 augustus 2019
    Veel plezier nog met elkaar!

Groetjes van ons