Vertrekdag

4 augustus 2019 - Kuala Lumpur International Airport, Maleisië

Er is een einde gekomen aan onze vakantie, de kilometerteller van de auto stond op 19600 km.... we hebben 1929 km in de banden.

Vandaag waren we allemaal mooi op tijd wakker, door het geruis van de prachtige zee, het ontbijtbuffet was een paar trappen omhoog.

De buddycar heeft ons weer teruggebracht naar onze auto, we gaan op weg naar ons laatste 300 auto km’s naar de luchthaven.

We hebben een tussenstop gemaakt bij een tempel in een grot,

Bata Cave tempel, een grote boedha wacht je op met een mega grote trap in allerlei kleuren, 200 tredes...

Als je uiteindelijk al zwetend boven bent dan heb je mooi uitzicht over de stad, In de grot zelf is niet echt bijzonder..maar ja dat weet je niet als je beneden staat.

Iedereen werd helemaal blij toen we de torens in Kuala Lumpur zagen, we kijken met plezier terug, we hebben toch nog een bezoekje gebracht aan de Chinese markt, dat vonden allemaal zo maf en dat wilde we toch nog een keer zien, parkeerplaats vlakbij.

We zijn 700 foto’s verder, eindeloos veel waterflesjes zijn er opgegaan, bezoekjes aan Mac Donald durf ik niet te tellen, 2 keer getankt voor 28 ringit ( 6 euro) en 120 ringit (25 euro), alles spullen in de koffers zijn gebruikt, de beste koop van de vakantie is een stekker van 19 ringit (2 euro) waar we maar liefs 4 apparaten tegelijk kunnen opladen, de onderwatercamera was een nieuwe aanwinst en hij verdiende een 8!

duurste etentje ‘s avonds Kuala Lumpur: 150 ringit (60 euro)

goedkoopste eten ‘s avonds Pengang George Town: 50 ringit (10 euro)

Tussenstop bij Mac Donald: 15 ringit (3 euro)

Duurste overnachting: Taman Negera oerwoud

Goedkoopste overnachting:  Prestige Hotel

We gaan het mooie, gastvrije en groene Maleisië gedag zeggen,

Bedankt voor het lezen van onze reisverhalen en de leuke reacties,

Joost, Barbara, Elise en Puck

1. Peter jansen. “Opa”:
    4 augustus 2019
    Leuke verhalen geschreven ,kom jullie morgen ophalen,mooie weer hier.Hg.opa en oma.
  2. Tante Corry:
    4 augustus 2019
    Lieve familie, dat was weer 'n enorme ervaring. Vooral voor Elise en Puck op zo'n jonge leeftijd dit allemaal mee te mogen maken is toch 'n voorrecht. Ze kunnen 't vast nog wel 'ns gebruiken bij de show en tell projecten die ze tegenwoordig krijgen.Hele fijne terugreis (vergeet niet naar Onno en Supaporn te zwaaien) en als je thuiskomt zullen jullie zeker weer genieten van je 5 sterren bedden en de gezonde noord westelijke wind recht van de noordpool.Heel veel groetjes van tante Corry.
  3. Aimée:
    4 augustus 2019
    Ook ik heb érg genoten van alle verhalen en foto's, dank jullie wel!! Het lijkt me een prachtig land, vast ook lekker eten (en dan bedoel ik niet de Mac...). Een goede terugreis en tot volgende week op mijn moeders feest, veel liefs! X,Aimée