Vakantie Frankrijk 2021

12 juli 2021 - Maastricht, Nederland

Wat rare tijd leven we toch..Corona ligt nog steeds op de loer.

gisterenochtend zijn we richting XL testtraat gereden om ons te laten testen om op reis te mogen naar Frankrijk. 9.30 uur klokte we in en 9.40 uur stonden we al lachend buiten. Binnen 24 uur ontvang je testuitslag…onzeker wat doen we als er iemand positief is. Daar willen we niet over nadenken..

Vanmorgen reed Elise ons naar Maasstricht, na een kleine 30 minuten reden we met onze Tessi een tankstation op….nee hoor geen kortsluiting bij onze 17 jarige puber…maar een plaspauze had ze nodig.

Puck en ik hebben heerlijk geslapen en om 12.30 uur kwamen bij aan bij Hotel van Valk, Tessie aan het stroom en wij gingen aan een 12 uurtje..kopje soep met een lekker broodje met omelet en Puck kende nog iets bruins erbij…

We kwamen om 15 uur aan in Maastricht, wat wordt hier toch gebouwd…auto geparkeerd in de parkeergarage en op loopafstand ligt het Designer Hotel, waar we  hartelijk ontvangen werden door de hotelmanager Nicole. Ze vertelde vol passie over haar stad.

Even de prachtige kamers verkennen en onze reisleidster kondigden aan dat we om half 4 richting het centrum gingen. Heerlijk gelopen, prachtige hoge panden met veel stadgroen.

Meiden gingen in de rij bij de Zara en Joost en ik gingen naar de prachtige boekenkerk. Vervolgens zijn we op het Vrijthof neergedaald en daar liepen twee leuke meiden😉

voor een drankje met een bitterballetje is iedereen te porren! Een toost op onze 19 jarige trouwdag!

We hebben lekker op onze kamer ons opgefrist om vervolgens een wandeling naar de stad te maken, op een gezellig terras hebben we een klein hapje gegeten. Puck en Joost bezochten de prachtige kerk om even een kaarsje op te steken.

We hadden nog wel iets wat stress, de uitslag van onze Corona uitslag was nog niet binnen, zou binnen 24-26 uur zijn maar helaas kwamen ze niet binnen. Elise heeft gebeld, de uitslag komt pas met 32 uur. Om half 5 kregen Puck en ik de uitslag binnen. Negatief! Elise was eerder maar dit had nog niks gehoord…uiteindelijk kreeg ze hem om 21.30 uur binnen.

Het is lekker weer, we wandelen langs de mooie etalages van de stad en dan over de brug terug….lekker slapen!