Tweede fietsdag: Bolzano

15 augustus 2018 - Bolzano, Italië

Vanmorgen werden we verrassend door een prachtig ontbijtbuffet, verse broodjes, Italiaanse lekkernijen, sapje die zelf mocht persen, heerlijk vers fruit! We hebben genoten.

Tijd om op de fiets te stappen, iedereen is goedgemutst, goed weer ( wordt wel 34 graden) in de benen op naar Bolzano! Elise kijkt met romantische ogen naar de stad, o het ruikt zo lekker, mooie huizen, prachtige grote bomenpromenades!

We fietsen een klein stukje terug naar het eindpunt van gisteren. Een kleine kruip door sluip door voordat we weer op het prachtige fietspad zitten. Links hebben we kilometerslange appelboomgaarden, stuk spoorlijn en rechts de rivier. We hebben de vaart erin, na 1.5 uur stoppen we bij een tennisclub met een leuk terras om even op adem te komen. Het is echt warm vandaag! Onze rit vervolgen we met hetzelfde landschap maar nu zien we op de rivier raft boten...met beginners (oefenen met peddels) en geoefende  met een rechte vaart.

Het bord Bolzano zien we staan bij een grote brug met het kasteel hoog in de bergen. Rustig fietsen we over de brug waar we al snel een berg van 14 procent omhoog dat was klimmen maar dat ging ons goed af. Helaas door wegwerkzaamheden konden we het hotel niet echt makkelijk vinden maar gelukkig door een kleine omweg, gevonden! Een dikke beloning was een prachtig zwembad met zicht op de bergen. Even boekjes gelezen en geluierd.

Vanavond hebben we in de bar gegeten en na het eten op de fiets naar het centrum van Bolzano gefietst. Prachtige dom met groene dakpannen en roze bloesembomen op het plein. Vandaag 40 km gefietst morgen hebben we een lange en saaie route ( als we de reisbeschrijving mogen geloven) voor de boeg.

Eerlijk gezegd verheugen we ons allemaal een beetje op het ontbijtbuffet, het is zo’n prachtig modern hotel dat de lat hoog ligt....bij familie Peep.

1. Anneke de Boer:
    15 augustus 2018
    dag familie Peep,
    20.55, ik dacht, even checken of de familie Peep al geschreven heeft en ja hoor, weer een leuk verslag en mooie foto's. Heel fijn dat het allemaal zo leuk is. Ik krijg bijna ook zin in een fietsvakantie. Dág!
  2. Mam:
    16 augustus 2018
    Hallo allemaal,
    Krijg helemaal heimwee naar Italië
    Wat ziet er allemaal mooi uit
    Zo te lezen gaat het goed met het fietsen.
    Oma