Het niet nakomen van ....we zijn er bijna

16 augustus 2018 - Trento, Italië

We hebben in verrukkelijke bedden hebben we geslapen, half 9 gingen we op weg naar het ontbijtbuffet. De verwachtingen waren hoog gespannen maar het viel tegen (verwende kinderen en man), er was een kok om je eitje te bakken, heerlijke yoghurt, verse sapjes. Het was een goed ontbijt!

We vertrokken om 9.45 uur voor onze fietstocht naar Trento, ruim 61 km voor de boeg! De fietsbroeken zijn aan, de zonnebrand zit op het lijf en watervoorraad zit in de tas. Eerst gaan we het stukje terug fietsen om op de route te komen. We zitten opnieuw naast kilometerslange appelboomgaarden, mooi breed fietspad. We hebben de vaart erin, de temperatuur gaat stijgen, het is strakblauwe lucht. Het zijn echt eindeloos lange fietspaden in de zon, Puck heeft het ontzettend warm, Elise begint zich af te vragen hoe lang nog..

we komen ( denken dat we 25 km gefietst hebben) bij een mooi schaduwbankje, Puck even plat, Joost en Elise zijn met Google maps even naar de Spar gefietst voor een broodje, 3 minuutjes fietsen. Na een lunch in de schaduw konden we er wel weer tegen aan. Het landschap verandert naar druivenranken, het dal wordt smaller. We fietsen het dal uit, alles wordt wijdster, snelweg zien/horen, kilometers druivenranken.

Iedereen krijgt last van de warmte! Daar is iets weer een leuk hout gebouw met kleine versnaperingen, ze doemen op net als je nodig hebt. Allemaal even plassen, water over het hoofd en een heerlijke verkoelende energie smoothie. We kunnen er weer tegen aan, we denken dat het nog een uur fietsen is (14 uur slaat de klok) we vervolgen de tocht op het eindeloze fietspad.

Het bordje van de fietsroute is goed maar de kilometeraanduiding verandert steeds ( eerst was het 34 km naar Trento en dan 10 minuten later 18 km) dat gaat ons op breken in ons hoofd.

Ondertussen is het 16 uur en de snelweg is al en breed Trento maar de fietsters maken net als gisteren een enorme lus om alles heen (10 km omfietsen) Opnieuw zei Joost we zijn er bijna, Elise ontplofte! Uiteindelijk zijn na een “klein” ommetje aangekomen in een koel hotel! We liggen allemaal uit te dampen, de temperatuur is 40 graden. Joost is nog steeds aan het rekenen maar we komen uit op 78 km fietsen.

1. Anneke de Boer:
    16 augustus 2018
    Oh jeeh! 78 kilometer! We hebben smakelijk gelachen om dit verslag maar dat is natuurlijk leedvermaak en niet aardig. Hopelijk voor jullie komt er morgen een minder warme en kortere fietsdag. Dág!
  2. Peter jansen. “Opa”:
    16 augustus 2018
    Mooie fietspaden zie ik op foto ,bij normale temperatuur is 78 km al ver genoeg, sterkte voor komende dagen, pa
  3. Mam:
    16 augustus 2018
    Jeetje wat een rit zit lekker in m,n luie stoel jaloers Puck?
    Morgen maar weer met goede moed verder.
    Oma