Maandag 29 juli 2019: reisdag (225 km) Tropisch eiland

29 juli 2019 - Perhentian Islands, Maleisië

Na een waardeloos nacht slapen kwam de familie Peep met rugklachten uit bed, rare geluiden, muggen, een windmolen boven je bed zorgt dat je het steeds koud/warm hebt. Maar goed, we laten de pret niet drukken.

Gisteravond hebben we lokaal gegeten, op het Rainforest Resort zat een restaurant met lokale gerechten. Het was in een buffet vorm, grote schalen met allerlei soorten vlees, kip, vis, ei, groenten gecombineerd met rijst. We hebben zitten smullen....het viel ons mee hoe pittig het smaakte.

Vandaag zullen we onze reis vervolgen richting de kust, een kleine 200 km rijden, eerst een stuk door het oerwoud heen, een paar aapjes gespot. Het laatste stuk was langs de bewoonde wereld, overal huizen, winkels, garages, koeien en kippen langs de weg.

We zijn aangekomen in het dorpje..., we werden meteen gespot door een motor met een mannetje, waar we naar op zoek waren.. Tuna Bay. Koffers werden meteen inladen, Joost reed achter het mannetje aan richting parkeerplaats en hij kwam weer terug achterop op de motor.

We zitten nu even in coffee café, te wachten tot 13.30 uur. We zullen om half 2 met de boot vertrekken richting het eiland Tuna Bay. Na een tochtje over de zee van een uurtje zijn we aan gekomen op het eiland, we werden hartelijk ontvangen met glaasje sap en een kleine uitleg over de huisje. Er is beperkte wifi....alleen bij het hoofdgebouw.

We hebben een prachtig huisje aan de zee....luieren, snorkelen en lezen zal het de komende dagen worden...

Tot zaterdag 3 augustus zullen we hier verblijven.....

1. Celine peeperkorn:
    29 juli 2019
    ga maar lekker luieren.dat verdienen jullie wel.Oma
  2. Puck, Elise, Barbara en Joost:
    1 augustus 2019
    Dag lieve oma Peep, wat fijn dat het lukt met het plaatsen van de gezellige berichtjes!

Lekker lezen, zwemmen en snorkelen is wat we de hele dag doen!

Groetjes van ons xxx
  3. Mam:
    29 juli 2019
    Dat is wat bijna geen wifi, maar goed lekker luieren en boekje lezen heeft
    ook wel wat toch? Opa oma.
  4. Puck, Elise, Barbara en Joost:
    1 augustus 2019
    Daar denken de dames wel anders over.....gelukkig zijn ze geen uitzondering😂 Rond het middaguur zit de receptie ( waar het WiFi signaal het beste is) helemaal vol met lange slungelige lijven alles bij te werken.
  5. Anneke de Boer:
    29 juli 2019
    Gelukkig dat jullie er maar één nacht bleven in het Rainforest Resort. De berichten over de nieuwe pleisterplaats klinken als een soort paradijs. Heerlijk lijkt me dat, snorkelen in zee. Ook fijn om nu een paar dagen op één plek te zijn. Veel plezier! Dág.
  6. Puck, Elise, Barbara en Joost:
    1 augustus 2019
    Als de WiFi het een beetje toelaat zal ik nog wat foto’s plaatsen.

Puck heeft gesnorkeld met zo’n onderwatercamera, er is prachtig koraal met gekleurde vissen.
    We genieten van lekker van het verblijf op een plaats!
    Xx je nicht