Maandag 22 juli reisdag

22 juli 2019 - Cameron Highlands, Maleisië

Na de drukke dag van gisteren hebben we allemaal als roosjes geslapen..

Vandaag staat er een reisdag op de planning..we gaan richting Cameron Highlads. Dit staat bekend om de theeplantage, aardbeien.

We rijden om half 10 weg vanuit het oerwoud, groene palmbomen en goede wegen. Rond half 12 waren we weer in “ de bewoonde wereld”. Even na 2 dagen geen WiFi een koffiestop bij de Mac Donald dat deed de dames goed 😋.

We vervolgen onze weg....mooie snelwegen en langzaam maar zeker verandert het landschap naar bergen en dan worden de wegen ook wel slechter.

We komen dichterbij onze bestemming daar zien we in de bergen, kassen staan. Heel veel werkverkeer op de weg, vrachtwagens met bomen die amper vooruit komen. Winkeltjes vullen zich met aarbeien spulletjes...

Elise onze specialist op het gebied van de weg wijzen keek even op haar kaart, het was 20 minuten rijden door de bergen, Puck en ik kregen er een punthoofd van. Ineens plompte het bord op: Strawberry Park Resort...De temperatuur ligt hier rond 22 graden en het komt met bakken regen uit de hemel. Eerlijk gezegd vind ik het niet zo erg, het was gisteren zo afzien met de hitte.

We hebben ons lekker opgefrist en even lekker gelezen, gezwommen. Bij het resort zijn 4 verschillende restaurants, we hebben lekker gegeten en gekaart!

Morgen gaan we op excursie....

1. Anneke de Boer:
    23 juli 2019
    Een beetje late reactie, was een dagje op stap maar nu heb ik jullie verslag ademloos gelezen. Wat een avonturen! Dat oerwoud en die boottocht, prachtig. En ook spannend allemaal. Een heel contrast met het eerste deel van jullie reis! Dág!
  2. Puck, Elise, Barbara en Joost:
    23 juli 2019
    Het is grappig, we miste je in je reactie😊! Het is zo leuk om iets terug te krijgen. Vandaag hebben we de thee plantage aangedaan...groetjes van ons