Eerste fietsdag: bestemming Merano

14 augustus 2018 - Merano, Italië

Na een goede nachtrust werden we gewekt door de kerkklokken. De koffers moeten om 9 uur klaarstaan voor de ophaaldienst, dit kosten ons geen moeite. Aparte tassen voor onze fietsdag, gevuld met water, kanjers en zwemspullen. Eerst een gezellig ontbijt, drukte van kwekkende Italianen. De hoteleignaar had fietsen voor ons klaargezet, even een proefrijden, alles is goed!

De auto stond op de openbare weg en de hoteleigenaar wilde graag de autosleutels om de auto te verplaatsen, dat zag Joost niet zitten. Joost heeft de auto zelf strak ingeparkeerd op de parkeerplaats, de hoteleignaar ging de andere auto verzetten, wij hielden ons hart vast bijna een deuk in onze auto..Kortom, de Tesla is een soort familie lid geworden met het opladen, of hij goed staat op de parkeerplaats. Hij heeft nu een weekje vakantie!

Onze route begon onder de snelweg door en binnen 3 minuten stonden we in een andere wereld, kilometerslange boomgaarden met appels, peren, pruimen. Goed weer, een beetje wind, zon en af en toe een spettertje regen. We fietsen langs de rivier waar het water hard door heenstroomt. We hebben heerlijk gefietst, onderweg langs de fietsroute is er ineens een houten schuur met broodjes worst, appelstrudel. Dat smaakte ons goed! Laatste stuk gingen we dalen (14%)met 7 scherpe bochten, Puck vond het heel eng, het was erg hoog!  45 km gefietst vandaag. Even voor oma Peep, we fietsen echt vlak maar af en toe daal je heel erg maar we hebben nog niet hoeven klimmen.

Aangekomen in hotel, eerst een duik in de jazucci en luieren in de ligbedden.

1. Peter jansen. “Opa”:
    15 augustus 2018
    Leuke blauwe fietsen zien er sportief uit,fijne dag vandaag.😎
  2. Mam:
    15 augustus 2018
    Ben een beetje laat met reageren maar ziet er allemaal
    prachtig uit. Groot gelijk om de sleutels van het familielid
    niet te geven! Goede dag vandaag en goed weer.
    Oma