Afscheid Griekenland

24 juli 2022 - Galatas, Griekenland

Vanmorgen waren Joost en ik als eerste op..strakblauwe lucht met een klein briesje!

De meiden lagen nog op één oor, dit is voor Elise echt een uitzondering, ze is altijd om 6 uur wakker en het was al 9 uur. Joost en ik zijn naar beneden gewandeld voor een broodje toen we terugkwamen waren de meiden allebei wakker. Gezellig ontbeten aan het zwembad.

Meiden gingen liggen aan het zwembad, Joost en ik wilde een keer langs het strand lopen, we gingen om 10 uur met de benenwagen naar beneden, dan piep je zo tussen de strandtenten door langs naar het strand, heerlijk gelopen door de zee. Hele rustige zee met een kort strand met kiezels.

Rond 12 uur waren we weer terug bij ons favoriete koffietentje, Joost een kopje ijskoffie en ik een glaasje water. We hebben de meiden geappt of ze zin hadden om te komen voor de lunch… daar hadden ze wel oren naar!
bij aankomst gingen ze eerst even de zee in, de temperatuur is vandaag warm, 35 graden. Lekker clubsandwich, broodje zalm, ze zaten te smullen.

Daarna zijn we naar boven gelopen, dat viel met de warmte niet mee maar met het zwembad in het vooruitzicht was natuurlijk een genot!

De middag vertoeven we in het zwembad met bal, luchtbed en afzakkende bikinibroekjes, de bikini’s hebben de beste tijd gehad. Joost had van de meiden een nieuwe zwembroek gekregen en twee dagen terug vroeg hij aan mij of ik zijn zwembroek had gezien. Maar ik had niks gezien…vanmorgen komt hij ineens in zijn nieuwe zwembroek. Jullie raden waar hij lag, waar iedereen zijn zwemkleding opruimt, in de lade van de badlakens..

Gisteren waren we allemaal vroeg op, ik kan zien dat de vakantie ons heeft goed gedaan, op een gegeven moment ben je klaar met slapen, zelfs Puck. Iedereen vond het leuk in Chania, dat was ook prima aan te rijden. We wilde nog wat leuke dingetjes kopen en de andere kant van de Oude Haven bezoeken. Het is fijn als je weg al een beetje kent dan rij je er zo naar toe, een andere route door de stad gelopen. Ineens zegt Elise, we hebben nog helemaal geen broodje kebab gegeten…. dit werd een missie! Rond half 1 hadden we een klein pleintje met een eetetentje met broodjes vlees, sla en patat ertussen met een magere yoghurtsaus…Kortom, dit mocht niet ontbreken aan ons bezoek aan Griekenland.

We gaan de koffers langzaamaan een beetje slim inpakkken daar is Joost heel goed in, we leggen alles in stapeltjes voor hem klaar en dan gaat hij het verdelen. Vanwege alle perikelen op Schiphol reizen we met drie koffers, het past precies.

1. Tante Corry:
    24 juli 2022
    Dat wordt afkicken na zo'n heerlijke vakantie. Wel is 't heerlijk dat er daar wind is .Hier in midden Brabant waait 't weinig, te weinig regen en vandaag was het 'n plakdag. Er zijn al reisorganisaties die oude mensen willen laten overwinteren in Kreta om energie hier te besparen.
    De temperatuur gaat morgen zakken dus zal 't beter worden. Goeie terugreis in ieder geval inclusief de koffers. Groetjes tante Corry.