Dag 4 olifanten

4 augustus 2017 - Johannesburg, Zuid-Afrika

Beste mensen,
Vandaag moesten we opstaan rond half 7,
voor iedereen was het geen pretje. Maar jullie zien het misschien al aan de titel zien.
We gingen de olifanten wassen maar dat gingen we niet doen, we gingen ze borstelen,misschien denken jullie wel de olifant heeft geen haren,ja dat weet wij maar ze rollen in het zand, het zand moet er af.
We mochten ze in zijn slurf eten gooien.Daarna hadden we een kleine rondleiding in de hokken en over hun lijf.

Wisten jullie dat de draagtijd van een baby olifant wel 21 maanden is en de slurf zit helemaal ver tot aan zijn voorhoofd. Toen moesten we in een bos gaan zitten en er waren allemaal apen maar daar kwamen de olifanten de oudste was 30 die heet Casper en nog een olifant van 18 jaar maar die weet we niet hoe die heet.

We mochten alles aanraken, slagtand, voeten, zijn vetrolletje, staart (voelt net als een borstel), eten geven in de slurf geven ( het is net een stofzuiger). Joost en Elise hebben een ronde gelopen, hand in de slurf. Puck heeft Joost vast gehouden toen ze liepen en Barbara die vond het niet fijn een olifant achter je..
Toen mochten we ( een emmer vol met voer) handjes eten geven en in zijn slurf gooien.

Rond half 11 gingen we ontbijten, we gingen panorama route rijden naar ons volgende hotel. We gingen 4 tussenstop 1=pinnacle dat was een waterval de 2=godwindow toen moesten we meer dan 100 treden lopen voor heel mooi uitzicht de 3=Berlin falls dat was een waterval van 75 meter hoog. Daar hebben we ook gegeten daarna gingen we naar 4=bourke's potholes dat waren gaten in de grotten. Heel mooi!

Er liepen 3 scholen met Afrikaanse kinderen in schooluniform, iedereen bekeek ons van top tot teen aan super gênant. Sommige zeiden hoi,hallo dat was wel schattig maar daarna kwamen we in het huisje aan maar er leven apen hier dus deuren op slot.

Groetjes Puck,Elise,Joost en Barbara

1. Peter jansen. “Opa”:
    5 augustus 2017
    Leuk verhaal met foto's vroeg onder zeil?
  2. Puck, Elise, Barbara en Joost:
    5 augustus 2017
    Hi opa,

de zon gaat om 18 uur onder, aardedonker! Je gevoel geeft je het idee dat het al later is. Maar om 21 uur is iedereen onder zeil. We hebben vandaag een rustdag en morgen rijden we naar Hoedspruit, 2 uurtjes rijden, goede wegen, hoor. Groeten van ons, Barbara
  3. Peter jansen. “Opa”:
    6 augustus 2017