Dag 18: afscheid Zuid Afrika

18 augustus 2017 - Johannesburg, Zuid-Afrika

Dag allemaal,

Het was een stormachtige nacht in de bergen; Elise was bang dat het dak eraf vloog, ik dacht dat de ramen eruit zouden klappen, Joost en Puck hebben gewoon doorgeslapen.

Vanmorgen deed ik het gordijn open met een prachtig uitzicht op de Drakensbergen.....het had vannacht gevroren, zon schijnt en het waait behoorlijk.

Vanmorgen gingen we richting restaurant voor ons ontbijtbuffet, we waren de enige in de zaal..personeel liep te snotteren.

Alles opnieuw ingepakt in onze koffers, het past allemaal nog. We reden om 09.30 uur weg, het is 60 km over een hobbelige bergweg, waaronder 12 km over een zandweg langs de rand van de berg...

Gelukkig na 1,5 uur zijn we bij de grote snelweg N3 aangekomen richting Johannesburg, 400 km rijden, we zetten het gas erop. Mooi asfalt met weinig verkeer.

We zijn nu gestopt voor de lunch, we zijn al aardig expert waar we lekker kunnen eten....volop keuze bij de benzinepomp, KFC, Milky Lane, Pizzeria en Mugg & Bean. Het laatste is de keuze geworden...heerlijke koffie!

We zeggen Zuid Afrika gedag, wat een mooie reis hebben we gemaakt in een
prachtig land met ontzettende aardige mensen en wilde dieren!

Ruim 2.500 km gereden in eigen auto, betaalde tol 265 rand (18,60 euro)
2500 foto's zijn er gemaakt (denken we nu), ontelbare flesjes water, coca cola, Fanta pineapple zijn er gedronken, hamburgers, broodjes hotdog en heel veel tomatenketchup is er gegeten en alle kleding stukken zijn vuil.

We vliegen vanavond naar Nederland terug,
bedankt voor de leuke berichten,
Familie Peep