Dag 13: reisdag Durban

13 augustus 2017 - Durban, Zuid-Afrika

vanmorgen werden we vroeg gewekt door de vechtende apen bij het zwembad. Er waren kleine 15 aapjes aan het eten van de bomen. Ze zijn leuk om te zien maar het zijn boefjes, zodra je de deur of ramen openzet komen ze naar binnen en ze schijnen een ravage aan te richten.

Spullen ingepakt, ontbijt en nog een klein ritje door het dorp St. Lucia om nog even afscheid te nemen van onze nijlpaarden, we hebben er allemaal een zwak voor gekregen voor deze sterke en luie dieren in het water.

Zondag vandaag, mensen gaan in witte kleding naar de kerk en wij gaan op weg naar Durban. Het groene heuvelachtig landschap wordt ingeruild voor vlaktes, meer snelweg en tolpoortjes, een kleine 200 km en dat hebben we vlot gedaan.

Durban is een moderne stad, hele mooie auto's en gemengd publiek, blanken en Afrikaanse mensen. We zijn in dorpjes geweest waar wij de bezienswaardigheid waren maar nu vallen we niet meer op.

We logeren in een kleine B&B met 5 kamers, heerlijke royale kamer, goede douche alleen de binnenplaats voor auto. B&B ligt tegen een berg aan dus we gingen met heuvel naar beneden maar net wilde we eruit, met slippende banden kwam de auto niet omhoog. Schroeilucht aan de banden..niks voor ons zo'n berg..nog een poging en toen redden de auto het gelukkig wel..

Wegen zijn goed verlicht, we zijn uiteten geweest bij een leuk restaurant. Joost heeft een stuk T-bone op ....het was verrukkelijk....zijn woorden

Dames zitten nog even in bad, Joost leest lekker zijn boek..

Slaap lekker

1. Onno:
    14 augustus 2017
    Lieve mensen,

Ik vond het zeer leuk om de belevenissen van jullie reis te lezen. Helaas kan ik ze niet tot het eind volgen....vandaag vlieg ik naar Bangkok om aan mijn vakantie te beginnen, samen met Supaporn. Nog fijne dagen toegewenst en een goede vlucht terug. Ik zie jullie weer na 28 augustus.

Onno
  2. Peter jansen. “Opa”:
    14 augustus 2017
    Leuke foto's kon het stukje vlees nog groter!