Reisdag

29 juli 2023 - Dijon, Frankrijk

Vrijdagochtend wilde we vroeg op pad gaan, het gaat in de ochtend lekker geregend, alles was opgefrist.

8.30 uur ontbijt, koffers in de auto.

onze gastheer en gastvrouw zijn steeds vroeg op, Joost en ik waren om 7 uur al lekker aan het keutelen, een groot huis met veel grond zorgt er ook voor dat de spullen overal liggen. Maar goed door het correct kofferbeleid van Joost zitten we snel op schema. Alles past er makkelijk in inclusief de wijn en nog nieuwe golfballetjes…

Puck rolt om 8.25 uur uit bed, koffer van haar was ook gepakt. De vele bikini’s paste toch nog in de koffer, we hebben elke dag een andere bikini gezien en de laatste dag had ze een prachtig wit badpak met ruches. De schoenen allemaal in de schoenentas, we waren klaar voor vertrek.

9 uur zaten we in de auto op weg naar Dijon, we hadden onderweg twee keer laden op het programma, een stop was een supermarkt, dan halen we een stokbroodje voor onderweg. De reis ging best voorspoedig, druk op de weg maar goed, we kwamen op 17 uur aan.

Joost had een leuk hotel “ Mama”gevonden, net een dag open! Het rook helemaal naar verf, vers tapijt en nieuwe medewerkers met nieuwe systemen. Kortom, we moesten even wachten op onze kamer, net als vele andere wachtende mensen maar goed na een kleine 40 minuten was Joost er klaar mee, op een vriendelijke maar toch duidelijke manier wilde hij de sleutel van de kamer en als tegoedkoming een drankje! Dat was natuurlijk geregeld!

Hele hippe kamers, roze badkamer met regendouche, heerlijk bad, de dames waren helemaal in hun noppies. Na een kleine opfrisbeurt waren we toe aan een wandeling door de prachtige stad, mooie brede straten, winkels in overvloede, mooie gebouwen, schoon en heel gezellig! We gaan nog een keer terug, wat een mooie afsluiter van de vakantie!

Heerlijk Frans gegeten, slakken in knoflooksaus…en daarna gingen we richting hotel waar volop bedrijvigheid was in het restaurant/bar, het was hip en happening! We hebben nog een heerlijke cocktail gedronken en toen ons bed ingerold voor de lange reisdag zaterdag 700 km naar huis.

We gingen om 7 uur ontbijten, een ontbijtbuffet om van te smullen…dit is zo’n valkuil voor mij, Joost en Puck eten gewoon wat ze altijd eten en ik neem allerlei andere dingen, ik zie ook lekker cake liggen…rond 7.45 uur zaten we in de auto. De terugweg met laden had Joost niet helemaal vast gepland, we hadden een aantal keer dat er geen prik op het laadsnoer zat, voor de eerst hadden we een laadstation waar we als laatste gingen laden, dan wordt het stroom verdeeld, deze keer laden ging niet soepel. Helaas zijn we hierdoor wat tijd verloren, veel drukte op de weg, geen file maar wel aangepaste snelheid.

We waren om half 7 thuis, Elise had heerlijk gekookt en de koffers zijn uitgepakt!

Het zit erop, we kijken terug op een fijne en zonnige ontspannen vakantie!

1. Anneke de Boer:
    30 juli 2023
    Hartelijk dank voor het kleurrijke verslag! We hebben genoten en zijn blij dat jullie weer veilig thuisgekomen zijn.